۰۱ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۸
کد خبر: ۱۵۷۱۴۶
رییس تبلیغات اسلامی آمل:

توجه به قرآن زمینه ساز تعالی جامعه می شود

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره تبلیغات اسلامی آمل با اشاره به این که قرآن نوری است که انسان باید بهره کافی را از آن ببرد و نسبت به فراگیری آن اهتمام ارزنده ای داشته باشد، گفت: این کتاب آسمانی باید زمینه ای برای تهذیب نفس و تکامل معنوی انسان باشد که آدمی بتواند به واسطه آن به مراتب والا دست یابد.
رييس اداره تبليغات اسلامي آمل

حجت الاسلام محمد قنبری، رییس اداره تبلیغات اسلامی آمل، در گفت گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل با بیان این که قرآن کلام خداوند کریم و معجزه حضرت محمد(ص) است که برای هدایت انسان‌ها و دستیابی به زندگی سعادتمندانه و با نشاط به سوی ما آمده است، خاطرنشان کرد: این کتاب آسمانی راهگشای زندگی انسان‌ها در همه مکان‌ها و زمان‌ها است که می تواند انسان را به بالاترین مراتب و درجات رهنمون سازد و از آسیب ها و گناهان باز دارد.

 

وی با اشاره به این که قرآن نوری است که انسان باید بهره کافی را از آن ببرد و نسبت به فراگیری آن اهتمام ارزنده ای داشته باشد، گفت: این کتاب آسمانی باید زمینه ای برای تهذیب نفس و تکامل معنوی انسان باشد که آدمی بتواند به واسطه آن به مراتب والا دست یابد.

 

حجت الاسلام قنبری با تاکید بر این که توجه به قرآن زمینه ساز تعالی جامعه می شود و جامعه را به سمت تعالیم والای دینی سوق خواهد داد، خاطرنشان: امروز در مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان که از پیشرفته ترین ابزار برای خروج جوانان ما از مسیر الهی استفاده می شود، توجه و توسل به این کتاب آسمانی می تواند خنثی کننده همه نقشه ها و برنامه های آنان باشد.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی آمل با بیان این که برگزاری محافل انس با قرآن کریم می تواند در نورانی کردن قلوب مردم تاثیر ارزنده ای داشته باشد، گفت: ترویج و تحکیم معارف قرآنی در جامعه امری ضروری است که باید با برنامه منسجم و سازماندهی شده اقدامات موثر و شایسته ای صورت گیرد.

 

وی با اشاره به این که قرآن بهترین هدایت کننده جامعه بشری است که می توان با استعانت از آن به بهترین ها دست پیدا کرد، گفت: عمل کردن به معارف و تعالیم والای این کتاب نورانی باید در دستور کار همه مسلمانان باشد تا آنان را به سوی سعادت هدایت کند.

 

حجت الاسلام قنبری با بیان این که آیات قرآن به عنوان تأثیرگذارترین و بی بدیل ترین ابزار برای سلامت جامعه است، گفت: برای ارتقاء بیشتر آثار ارزشمند قرآنی در جامعه، مردم و همه کارگزاران نظام باید با هدف توسعه فعالیت های قرآنی تلاش کنند.

 

وی با تجلیل از ظرفیت و استعداد بی نظیر جوانان ایران اسلامی در فراگیری آموزه های قرآنی، بیان داشت: با اندیشه راسخ جوانان کشورمان امیدوار هستیم که تعالیم والای این کتاب نورانی بیش از پیش در جامعه گسترش پیدا کرده و موجب تهذیب نفس و تکامل معنوی آحاد جامعه شود.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی آمل با اشاره به این که قرآن نور است و باید از آن استفاده کامل را ببریم، خاطرنشان کرد: خانواده ها باید در تربیت فرزندانشان بر اساس تعالیم قرآنی بکوشند و آنان را با معارف و حقایق این کتاب آسمانی پرورش دهند تا دل های پاک آنان به سوی خداوند متعال بشتابد و از هر پلیدی و زشتی دوری کند.

 

وی گفت: قرآن گوهر گران بهایی است که اگر در راستای تفهیم و ترویج آن تلاش خاصی صورت گیرد شاهد حل بسیاری از مشکلات جوامع بشری خواهیم بود که اینها همه از الطاف خدواند منان است که برای ما تدبیر کرده است.

 

 حجت الاسلام قنبری در پایان با تشریح برنامه های قرآنی اداره تبلیغات اسلامی آمل، گفت: افتتاح خانه قرآن روستایی، برگزاری محافل انسی با قرآن کریم، اعزام نیروهای قرآنی به مسابقات کشوری اوقاف در ساری، برگزاری نمایشگاه های قرآنی، شرکت در جلسات و نشست های تخصصی ویژه موسسات و خانه های قرآنی از جمله برنامه هایی بوده است که در دهه فجر سال جاری از سوی این اداره اجرا شد./950/ت302/ب

ارسال نظرات