۰۱ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۳
کد خبر: ۱۵۷۱۷۵
حجت الاسلام سالک:

حوزه الزامات تقوای سیاسی را برای مسؤولان تبیین کند

خبرگزاری رسا ـ عضو فراکسیون روحانیان مجلس شورای اسلامی نقش حوزه های علمیه و روحانیت را در تبیین الزامات و اقتضائات تقوا و اخلاق سیاسی در جامعه را مهم ارزیابی کرد و از آنان خواست نسبت به این امر مهم اهتمام داشته باشند.
حوزه الزامات تقوای سیاسی را برای مسؤولان تبیین کند

حجت الاسلام احمد سالک، نماینده مردم اصفهان در خانه ملت در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، فرمایشات مقام معظم رهبری در جمع مردم آذربایجان را قاطع، شجاعانه و مملو از انصاف و عدل دانست و گفت: در حقیقت سخنان ایشان تبیینی بر سیاست‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی نسبت به دشمنان و همچنین درباره مسائل جاری کشور بود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی کلام رهبر معظم انقلاب را تجلی‌گاه موضع ظلم ستیزی نظام اسلامی خواند و اظهار داشت: با توجه به اشراف رهبر انقلاب بر مسائل دینی، سخنان ایشان درباره مسأله مذاکره با دشمنان قسم خورده اسلام، نسبت به جو سازی و غوغا سالاری آمریکا در بحث گفت‌وگو با جمهوری اسلامی ایران کاملا مواضع را روشن ساخت.

وی اضافه کرد: این اعلام موضع باعث خلق عزت، عظمت و افتخاری بزرگ برای ملت ایران گشته و جایگاه ایران را در سطح بین المللی و در مقابل دشمنان در موضعی بسیار بلند و والا قرار داد و به آنها فهماند این گونه نیست که هر قدر با تحقیر ملت‌ها را مخاطب خود سازند پاسخ تسلیم بشنوند؛ بیانات رهبر انقلاب دارای عزت الهی برای ملت ایران و اعمال ذلت برای دشمنان اسلام بود.

عضو فراکسیون روحانیان مجلس با بیان این‌که آمریکا در بن بست شدید اقتصادی، سیاسی و بین المللی قرار دارد، ابراز داشت: آنها برای برون رفت از این گرداب چاره ‌ای جز اعلام مذاکره ندارند زیرا سلاح نظامی آنها در جنگ هشت ساله و تحریم‌ها بعد از 34 سال کارآیی نداشته و با استعداد و مدیریت ملت، تمام این تهدیدها به فرصت تبدیل شده که ثمره آن به صورت خودکفایی مشهود است.

وی افزود: از طرفی تهدیدهای سیاسی نیز به جایی نرسید زیرا اقتدار جمهوری اسلامی ایران را می‌توان در بحث سیاسی سوریه و همچنین رشد و بیداری ملت‌ها شاهد کرد، افزون بر آن اقتدار فرهنگی ملت ایران نیز در صحنه‌های مختلف گسترش اسلام ناب محمدی(ص) قابل تحسین است.

حجت الاسلام سالک با بیان این‌که دشمنان با پیش دستی در طرح مذاکره در حقیقت ذلت خود را به نمایش  گذاشته‌اند تصریح کرد: آنها به خوبی می دانند که رهبری و مردم ایران به مقتضای منابع ارزشی که همان قرآن و عرت است به هیچ وجه زیر بار مذاکره نخواهند رفت و با علم به این مسأله مجددا برای نجات خود با دو مقدمه فشار و ایجاد بی‌ثباتی سیاسی، اقتصادی و امنیتی در کشور اقدام به طرح بحث مذاکره کرده‌اند.

وی بستر ایجاد مقدمات مذاکرات را بحث انتخابات دانست و گفت: به صورت قطع و یقین می‌توان گفت در این عرصه‌ نیز شکست فاحشی به آمریکا، اسرائیل و اذناب آنها وارد خواهد شد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود نقش حوزه‌های علمیه را در نهادینه ساختن اخلاق و تقوای سیاسی مهم خواند و ابراز داشت: مطمئنا حوزه‌ای که امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری از آن برخواسته‌اند تجلی‌گاه اخلاق اسلامی بوده و نقشی رکین در هدایت مردم و مسؤولان به عهده دارد.

وی در ادامه با اشاره به گلایه رهبر معظم انقلاب نسبت به نبود توجه کافی از سوی مسؤولان به توصیه های ایشان در فرمان هشت ماده‌ای، اظهار داشت: سران قوا تلاش خود را در طول مدت فشار اقتصادی انجام دادند اما توقع مقام معظم رهبری با وجود گذشت 10 سال از صدور آن فرمان، بیش از مقدار موجود بوده که این توقعی منصفانه است.

حجت الاسلام سالک در پایان افزود: هم اکنون نیز گلایه ایشان با توجه به وجود آثار فساد مالی در بحث گرانی‌ها است که بیشترین فشار آن بر گرده محرومان و مستضعفان وارد می‌شود، به همین منظور تأکید ایشان بر پیگیری پرونده‌های فساد اقتصادی است که بخشی از آن اقتصاد مقاومتی را سامان می‌دهد./908/ت302/ج

ارسال نظرات