۰۲ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۱:۳۷
کد خبر: ۱۵۷۲۸۴
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

انسان های وارسته‌ای چون حضرت عبدالعظیم الگوهای خوبی برای مردم هستند

خبرگزاری رسا ـ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین اختتامیه جشنواره فرهنگی هنری حضرت عبدالعظیم (ع) به تبیین ابعاد شخصیتی آن حضرت پرداخت و انسان های وارسته را الگوهای مناسبی برای مردم دانست.
وزير ارشاد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین اختتامیه جشنواره فرهنگی هنری حضرت عبدالعظیم (ع) ضمن اشاره به حدیثی از اهل بیت (ع) اظهار داشت: دو ویژگی و خصلت بالاترین ویژگی هاست یکی ایمان به خدا و دیگری سود رسانی به مردم که اگر جامعه ما این ویژگی ها را داشته باشند بسیاری از مشکلات ما حل می شود و متاسفانه افرادی هستند که نه تنها مشکلات مردم حل نمی کنند بلکه مشکل ساز هم می شوند.
حسینی با بیان این که این امام زاده بزرگوار محضر سه امام را درک کرده اند گفت:  این جشنواره ها محفلی است تا هنرمندان، محققان و پژوهشگران در این عرصه به تحقیق، پژوهش و کارهای هنری بیش‌تری بپردازند و در این حوزه آثار ارزشمندی تولید شود چرا که در این زمینه به مقدار کافی آثار تولیدی نداریم  و امیدواریم که این جشنواره ها در این راستا مفید باشد.
وی افزود: ما کم نداریم شخصیت هایی مثل استاد میرباقری که فیلم مسافر ری را ساخته‌اند و شخصیت‌های دیگری نیز هستند و کارهای بسیار دیگری هم می توان تولید و ارائه کرد و علاوه بر حضرت عبدالعظیم (ع) افراد وارسته دیگری نیز داریم که می توان و باید در مورد آن ها کار کرد و  این ها اشخاص وارسته ای هستند که می توانند الگو قرار بگیرند و کسانی هستند که خلوت و جلوتشان یکسان هست و خود مسیر کمال را پیموده اند و مردم را نیز به آن مسیر دعوت می کنند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تبیین شخصیت این امامزاده عظیم الشان گفت: ایشان علاوه بر این که از خاندان عصمت و طهارت هستند، اهل مبارزه بودند و این مبارزه می‌طلبید تا از همه تعلق‌ها وارسته باشند و دیار و کاشانه را ترک کنند و به وظایفی که دارند عمل کنند و علاوه بر این ها، ایشان راوی بزرگ حدیث هستند و روایات زیادی از امامان معصوم ذکر کرده‌اند.
حسینی پس از اشاره به روایتی از حضرت عبدالعظیم (ع) به نقل از حضرت امام رضا (ع) و عرضه دین ایشان به امام معصوم عنوان داشت: این حاکی از آن  است که فردی که خود دارای شخصیت علمی است و عالم، محدث و فقیه است، خودش را با امام معصوم که معیار محک اوست، می سنجد و این نهایت تواضع، مبارزه با نفس را نشان می دهد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان ضمن اشاره به جشنواره فرهنگی هنری امام رضا (ع) و تاکید بر تاثیر هنر در ترویج فرهنگ و دین  از روحانیت نیز دعوت کردند تا وزارت ارشاد را در انجام این امور یاری دهند و در بخش محتوایی کمک کنند تا آثار هنری و فرهنگی برجسته ای تولید شود. /959/پ202/ع
ارسال نظرات