۰۲ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۶:۰۲
کد خبر: ۱۵۷۲۸۸
با حضور امام جمعه شهرقدس؛

حوزه علمیه خواهران باقرالعلوم شهرقدس توسعه یافت

خبرگزاری رسا ـ آیین افتتاح طبقه دوم حوزه علمیه خواهران باقرالعلوم شهرقدس، با حضور امام جمعه و مسؤولین این شهرستان برگزار شد.
حوزه علميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیین افتتاح طبقه جدید حوزه علمیه خواهران باقرالعلوم(ع) شهرقدس و جشن ولادت امام حسن عسکری(ع) روز سه‌شنبه اول اسفندماه با حضور حجت الاسلام سیدابوالقاسم میراحمدی امام جمعه شهر قدس، آقای عابدینی ریاست شورای اسلامی شهرقدس، آقای لطفی رئیس ستاد برگزاری نماز جمعه و آقای کمالی رئیس مجمع امور صنفی برگزار شد.

این مراسم با تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید آغاز شد و پس از آن حجت الاسلام میراحمدی با اشاره به حدیثی از امام حسن عسکری(ع) مبنی بر این‌که مومن به سه چیز نیاز دارد اول توفیق از خدا و دوم واعظی از نفس خودش که خود را نصیحت کند و سوم این است که نصیحت را از دیگران بپذیرد، گفت: اگر کسی در زندگی و در کار خود به امکاناتی دست یابد به او می گویند انسان موفق اما  مومن سعی می کند توفیقاتش را از خدا بگیرد و اگر توفیق از خدا باشد ماندگاری دارد.

امام جمعه شهرقدس با اشاره به مشکلات مردم شهرقدس درباره ملکیت ناشی از موقوفه بودن زمین‌های شهرقدس، گفت: به لطف خدا با زحمت‌ها و پیگیری‌های موسسین حوزه علمیه باقرالعلوم (ع) این حوزه سند قطعی دارد و از این مشکلات مبری است.

در ادامه عنایتی، رییس شورای اسلامی شهرقدس با بیان اهمیت زنده کردن یاد شهدا، یادآور آن شد که هر چه داریم از شهداست و از همه کسانی که در توسعه حوزه مشارکت داشتند تشکر کرد.

در این مراسم به همه کسانی که در توسعه حوزه مشارکت داشتند لوح تقدیر اهدا شد و نماز ظهر و عصر به امامت حجت الاسلام میراحمدی برگزار شد.

گفتنی است حوزه علمیه خواهران باقرالعلوم شهرقدس با داشتن حدود صد طلبه، تا کنون یک طبقه بوده و دارای چهار کلاس درس بود که در مراسم مذکور طبقه دوم آن افتتاح شد و دو کلاس درس و یک سالن اجتماعات به این حوزه علمیه افزوده شد./9593/پ202/ص

ارسال نظرات