۰۳ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۹
کد خبر: ۱۵۷۴۶۷
آیت الله شبستری:

ملت ایران هیچ‌گاه مبارزه را فدای مذاکره نخواهد کرد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز تأکید کرد: ملت بصیر و در رأس آن رهبر معظم انقلاب اسلامی هیچ‌گاه همچون دیپلمات‌ها مبارزه را فدای مذاکره نخواهد کرد.
آيت الله شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی، امروز در جمع مردم شهرستان هریس با اشاره به آیه هفتم سوره محمد(ص) «ان تنصرالله ینصرکم و یثبت اقدامکم» اظهار داشت: همه وظیفه داریم تا دین خدا را یاری کنیم و در این راه ثابت قدم باشیم.

 

 وی با تأکید بر این‌که سه مرحله اصلی در چگونگی نصرت دین الهی وجود دارد، خاطرنشان کرد: مرحله اول یاری همان امر به معروف و نهی از منکر و تذکر لسانی است، مرحله دوم نصرت مالی و مرحله سوم نصرت جانی، ایثار و گذشتن از جان در راه دین خدا است که شهیدان به آن جامه عمل پوشاندند.

 

امام جمعه تبریز با مقایسه دوران قبل از انقلاب اسلامی با شرایط امروز جامعه اسلامی ایران، تصریح کرد: کشورمان در جهادی دیگر و در جبهه ای متفاوت در حلقه سخت ترین تحریم‌ها و تهدیدها قرار گرفته و شیطان بزرگ با همدستی کشورهای غربی و اروپایی محاصره اقتصادی را افزایش داده تا تمام روزنه های تنفس اقتصاد ایران را ببندد.

 

 وی ادامه داد: آمریکا و ایادی غربی‌اش به خیال این‌که شاید ملت ایران در اثر این تحریم‌ها به ظاهر فلج کننده، قید انقلاب و ولایت فقیه را بزنند و کشور را به زانو درآورند، وارد میدان شده‌اند، غافل از این‌که اصحاب ولایت، مردم بصیر و مقاوم ایران اسلامی در راهپیمایی22 بهمن پاسخی هوشمندانه به تحریم‌ها و تهدیدها دادند.

 

آیت الله شبستری با تأکید بر این‌که اصحاب ولایت در عمل پیرو رهبری هستند، گفت: مردم ثابت کردند که نشاط ملی و روحیه مردمی آسیبی ندیده و نخواهد دید و با حفظ وحدت، توجه به اقتصاد مقاومتی، حمایت از تولید ملی، و صرفه جویی و درست مصرف کردن، این تحریم‌ها را دور خواهیم زد.

 

امام جمعه تبریز با اشاره به این‌که مقامات آمریکایی با طرح مسأله مذاکره با ایران در آستانه مذاکرات 1+5 به دنبال عوام‌فریبی و راه‌اندازی فتنه‌ای دیگر هستند، تصریح کرد: دولت آمریکا با سیاست قدیمی چماق و هویج و به تعبیر امروزی سیاست جایزه و گلوله و همچنین اتخاذ مواضع دوگانه و سخنان دو پهلو از یک طرف پیشنهاد مذاکره می دهد و از طرفی دیگر بر شدت تحریم‌ها تأکید دارد.

 

وی ادامه داد: مقامات آمریکایی در یک حرکت حیله گرانه می خواهد این گونه جلوه دهد که فشارها و تحریم‌ها منجر به تسلیم شدن ملت ایران و مذاکره شد و با این برگ برنده از آب گل آلود ماهی بگیرد، اما ملت بصیر و در رأس آن رهبر معظم انقلاب اسلامی هیچ گاه همچون دیپلمات‌ها مبارزه را فدای مذاکره نخواهند کرد.

 

آیت الله مجتهد شبستری در پایان با اشاره به جنگ نرم و تهاجم فرهنگی دشمن افزود: دشمن در این عصر، از دنیا دهکده‌ای جهانی ساخته و خود را کدخدای آن می داند و با ترویج فرهنگ برهنگی، بی عفتی و فساد و فحشا در شبکه های ماهواره‌ای و پایگاه‌های اینترنتی مقاصد شوم خود را به پیش می برد./935/پ202/س

ارسال نظرات