۰۴ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۲
کد خبر: ۱۵۷۵۸۷
امام جمعه اردبیل:

شیعه‌کشی در عراق و پاکستان سند دیگری از جنایات وهابیت است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اردبیل گفت: امروز مدعیان حقوق بشر، دموکراسی، صلح و کرامت بشری خود بزرگترین حامی گروه‌های تروریستی در عراق و پاکستان هستند.
حجت ‌الاسلام و المسلمين سيدحسن عاملي، نماينده ولي فقيه در استان اردبيل،

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل امروز در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به کشتار صدها نفر از شیعیان عراق و پاکستان به دست گروه‌های افراطی، تکفیری و فرقه ضاله وهابیت اظهار داشت: آمریکا و رژیم صهیونیستی با حمایت از گروهک های تروریستی همچون القاعده به دنبال فتنه‌انگیزی در ممالک اسلامی هستند.

 

وی شیعه‌کشی های اخیر در عراق و پاکستان را سند دیگری از جنایات وهابیت دانست و گفت: این جنایات در حالی انجام می شوند که حکومت عربستان سعودی از القاعده و وهابیت به عنوان قهرمانان خود یاد می کند، جای تأسف دارد که اداره مکه مکرمه در اختیار چنین حکومتی است.

 

امام جمعه اردبیل با بیان این‌که اسلام ناب محمدی(ص) همواره از افراطی گری و تفریط در دین ضربه خورده است، تصریح کرد: امروز مدعیان حقوق بشر، دموکراسی، صلح و کرامت بشری خود بزرگترین حامی گروه‌های تروریستی در عراق و پاکستان هستند، چنین جنایاتی به یقین با هدف تفرقه میان شیعه و سنی به راه افتاده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین عاملی خاطرنشان کرد: این جنایات در حالی قلوب مسلمین را جریحه‌دار کرده که غرب و مدعیان مردم‌سالاری با حمایت از جنایات تروریست‌های وابسته به خود در سوریه به دنبال تداوم جنگ داخلی فرسایشی در این کشور اسلامی است، امروز جهان اسلام با فتنه‌ای در سوریه مواجه شده که برخی از سران عربی منطقه خود در برافروختن آتش آن بی‌تأثیر نبوده‌اند.

 

وی با بیان این‌که تعداد افرادی که به دست وهابیان کشته شده اند از تعداد کشته های ناشی از انفجار یک بمب هسته ای کمتر نیست، گفت: آنان که در غرب با کشیدن کاریکاتور اهانت آمیز علیه پیغمبر اسلام به عالی ترین مقدسات اهانت می کنند، بدانند که دین مبین اسلام با هر گونه کشتار انسان مخالف است و مردم را از ریخته شدن خون حتی یک انسان بی‌گناه برحذر داشته است.

 

امام جمعه اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به طرح مسأله مذاکره از سوی آمریکا اظهار داشت: سخنان مهم اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی فصل الخطاب مواضع نظام اسلامی ایران در مسأله مذکره با آمریکاست، امروز این طرح تبدیل به آخرین سرکردگی ترکش آمریکا در مواجهه با عزت و اقتدار نظام اسلامی ایران شده است.

 

نماینده خبرگان رهبری با اشاره به این‌که هیچ حسن نیتی از سوی آمریکا برای مذاکره مشاهده نشده است، گفت: آمریکا تصور می کرد، تحریم‌های به ظاهر فلج کننده مشکلات فراوانی برای ایران ایجاد خواهد کرد، اما امروز در اوج ذلت مشاده می کند که نه تنها تحریم ها عامل بازدارندگی پیشرفت نظام اسلامی ایران نبوده، بلکه به فرصتی برای خودکفایی و رهایی از اقتصاد تک محصولی نفت تبدیل شده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین عاملی تحریم‌های اقتصادی دشمن را فرصتی برای افزایش تولید ملی و صادرات دانست و گفت: این موضوع به شدت سردمداران نظام سلطه را نگران و ناراحت کرده و اکنون به خیال خود با پیشنهاد انجام مذاکره مستقیم با ایران سعی دارند تا در موضع قدرت قرار گرفته و از کشورمان باج‌گیری کنند، غافل از این که تحریم‌ها به ارزش افزوده تبدیل شده است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن سالگرد فاجعه خوجالی در جمهوری آذربایجان اظهار داشت: اگر علل وقوع چنین وقایع تأسف آور ریشه یابی نشوند، به یقین در آینده نیز شاهد وقوع چنین اتفاقاتی خواهیم بود، دولتمردان باکو بدانند که مردم شیعه و متدین آذربایجان امروز از رواج بد اخلاقی و مسائل به دور از عفت عمومی بیزارند./9356/پ201/ب

ارسال نظرات