۰۴ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۱
کد خبر: ۱۵۷۵۹۲
نماینده خبرگان رهبری:

ملت ایران استقلال خود را به بیگانگان نخواهد فروخت

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی گفت: ملت استقلال و عزت امروز خود را در سایه بی‌توجهی به هیاهوی غرب و ایستادگی در مقابل آمریکا به دست آورده است.
حجت الاسلام و المسلمين پورمحمدي عضو خبرگان رهبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری، امروز در خطبه های نماز جمعه مراغه با اشاره به سخنان مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار مختلف مردم استان در آستانه سالروز قیام 29 بهمن اظهار داشت: رهبر انقلاب در این سخنان نارضایتی خود را نسبت به جریان‌های اخیر مجلس نشان دادند.

 

وی با اشاره به بخش‌هایی از رهنمودهای ولایت فقیه خاطرنشان کرد: ایشان به صراحت فرمودند که نه آن متهم کردن، نه آن برخورد کردن و نه آن استیضاح، ‌مسائل مناسبی نبود، وقتی دشمن مشترک وجود دارد و توطئه ها از هر طرف شکل می گیرد واقعاً جز افزایش برادری ها و ایستادگی در مقابل دشمن باید کار دیگری کرد؟.

 

امام جمعه مراغه با بیان این‌که رهبر انقلاب خطاب به سران قوای سه گانه بر عقلانیت در برخوردها و درک حساسیت مقطع کنونی نظام اسلامی تأکید داشتند، گفت: ایشان پس از سفارش دوباره به وحدت و همدلی برای رفع مشکلات مردم اذعان داشتند که وقتی دشمنان انقلاب، دشمنی و کینه خود را نسبت به ملت ایران بیشتر می کنند، مسؤولان کشور نیز باید رفاقت های خود را با همدیگر مضاعف کنند.

 

نماینده خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به طرح مسأله مذاکره با ایران از سوی مقامات آمریکا اظهار داشت: مذاکره با جنایتکاری که هیچگاه از کرده‌اش پشیمان نبوده و از ملت مظلوم ایران عذرخواهی نکرده است، جایز نیست، هنوز خوی استکباری در رفتار آمریکا مشاهده می شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با تأکید بر این‌که طرح مذاکره از سوی آمریکا فتنه‌ای دیگر علیه ملت ایران است، تصریح کرد: رهبر انقلاب در سخنان اخیر خود فرمودند که این ادعای آمریکا، مانور دادن در افکار عمومی و استفاده تبلیغاتی از این موضوع است، مذاکره زمانی مفید و نتیجه‌بخش خواهد بود که دو طرف منطقی به میدان مذاکره بیایند.

 

وی با اشاره به این‌که رهبر معظم انقلاب اسلامی شرایط مذاکره با آمریکا را به صراحت اعلام کردند، تصریح کرد: رهبر انقلاب غرض اصلی دولتمردان آمریکا از طرح پیشنهاد مذاکره را تبلیغ و هیاهو درباره تسلیم شدن ملت و نظام ایران عنوان کردند، آمریکا به دنبال آن است که این‌گونه به ملت های مسلمان منطقه نشان دهد؛ ایران با همه ایستادگی، عاقبت پای میز مذاکره و مصالحه آمد.

 

امام جمعه مراغه قصد آمریکا از طرح مذاکره با ایران را قبول بدون قید و شرط هر چیزی که آن ها مطرح می کنند دانست و گفت: در چنین شرایطی مذاکره معنایی ندارد، اگر ملت ایران به خواسته استکبار و آمریکا تن می داد، دیگر نیازی به انقلاب کردن، نداشت ملت استقلال و عزت امروز خود را در سایه بی توجهی به هیاهوی غرب و ایستادگی در مقابل آمریکا به دست آورده است.

 

وی با اشاره به این‌که تحریم های اقتصادی غرب فرصتی برای خودکفایی ایران اسلامی محسوب می شود، تصریح کرد: برخلاف تصور آمریکا این تحریم های به ظاهر فلج کننده با مقاومت، سرافرازی و اقتدار ملت ایران مواجه شد و امروز شاهدیم که مردم ولایت مدار از گردنه‌های سخت عبور کرده و هرگز استقلال خود را به بیگانگان نخواهد فروخت.

 

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی در بخش دیگری از سخنان خود با محکوم کردن تحرکات تروریستی عراق، پاکستان و سوریه اظهار داشت: پول نفت برخی از کشورهای عربی و اسلامی تبدیل به مواد منفجره برای کشتار شیعیان شده است، امروز استکبار با کمترین هزینه با دست مزدوران مسلمان کشی در ممالک اسلامی به راه انداخته است./935/پ201/ب

ارسال نظرات