۰۵ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۷:۵۴
کد خبر: ۱۵۷۷۱۸
نماینده ولی فقیه در دانشگاه آزاد منطقه سه کشور:

ایسم‌های گوناگون از رویارویی با گفتمان اسلام عاجز شده اند

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه آزاد منطقه سه کشور، عامل مهم گرایش نسل جوان به دین اسلام را سرخوردگی مکتب‌ها و ایسم‌های دنیای امروز برشمرد.
نماينده ولي فقيه در دانشگاه آزاد منطقه سه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام سید حسین ابراهیمیان، مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه آزاد منطقه سه کشور، امروز در نشست صمیمی دانشگاهیان با موضوع «دانشگاه اسلامی» که با حضور سه بانوی مسلمان غیر ایرانی در واحد بابل برگزار شد، اظهارداشت: طبق آمار کمیته فرهنگی سازمان ملل متحد، اسلام امروزه در جهان با سرعت در حال پیشروی و فتح قلوب نسل جوان است.

 

وی افزود: اسلام در گذشته جزء چهارمین دین دنیا بوده اما در حال حاضر طبق آمار کمیته فرهنگی سازمان ملل متحد، جزء دومین دین جهان بعد از مسیحیت است.

 

حجت الاسلام ابراهیمیان بیان داشت: طبق پیش بینی یکی از دانشمندان و تئوری پردازان متخصص دنیا، در سه دهه آینده اسلام دین اول جهان شده و همه گستره های دانش خیز جهان را فتح می کند.

 

وی با اشاره به این که ما در عملکرد و تبلیغ ضعیف عمل کردیم، بیان داشت: اگر بتوانیم فرهنگ جامع اسلام را به خوبی به دنیا معرفی کنیم همه دنیا را فتح خواهیم کرد.

 

مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه آزاد منطقه سه کشور، عامل مهم گرایش نسل جوان به دین اسلام را سرخوردگی مکتب ها و ایسم های دنیای امروز برشمرد و افزود: به سبب تناقضی که نسل تحصیل کرده در پاسخ به این سؤال مبنی بر اینکه مکاتب مختلف عامل ساخت انسان را غریزه جنسی، جبر تاریخ، ثروت و سرمایه، جامعه وخود انسان می دانند مواجه می شوند به اسلام گرایش پیدا می کنند.

 

حجت الاسلام ابراهیمیان تصریح کرد: نسل جوان ما از این مکاتب سرگردان و سرخورده شده لذا به سمت مکتبی می روند که خلاء روح و روان جوان امروز را پر کند.

 

وی اذعان داشت: در دو قرن اخیر، رنسانس علمی در جهان رخ داد که بر اساس آن، بشر را علم باید اداره می کند و دین و خدا از متن زندگی بشر حذف شود.

 

مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه آزاد منطقه سه کشور تصریح کرد: بعد از دو قرن زندگی همان دانشمندان غربی که سعی داشتند انسان را اصالت ماده کنند به بن بست خود اعتراف کرده و بیان داشتند دین به زندگی انسان معنی و مفهوم می بخشد و باید به زندگی انسان برگردد.

 

حجت الاسلام ابراهیمیان با بیان این که امروز گرایش به اسلام در دنیا هر روز در حال گسترش است، ادامه داد: دنیای غرب از این گسترش روز افزون شریعت محمدی به شدت هراسان و عصبانی است.

 

وی با اشاره به این که جمهوری اسلامی ایران پرچم دار گسترش ارزش های دینی در جهان است، خاطرنشان کرد: امروز تفکرات مادی غرب در برابر اسلام ناب و حقیقی حرفی برای گفتن ندارند، چون به بن بست رسیده اند.

 

مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه آزاد منطقه سه کشور بر ضرورت بهره گیری از ظرفیت های موجود به منظور تبلیغ صحیح اسلام ناب در جهان تأکید کرد و گفت: باید در عرصه تبلیغ دین مبین اسلام بیشتر تلاش شود تا شاهد جهانی شدن اسلام حقیقی در میان ملت ها باشیم./950/پ202/س

ارسال نظرات