۰۶ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۸:۴۵
کد خبر: ۱۵۷۸۶۶

چند خبر کوتاه از سازمان تبلیغات اسلامی قم

خبرگزاری رسا ـ تفسیر سوره بقره برای کارکنان آموزش و پرورش خلجستان، دومین همایش نقش هیئات مذهبی در پیروزی انقلاب و برگزاری گفتمان دینی با موضوع مهارت‌های زندگی در قنوات برخی از اخبار سازمان تبلیغات اسلامی قم است.
سازمان تبليغات

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، هر روز بعد از نماز ظهر و عصر در نمازخانه اداره آموزش و پرورش بخش خلجستان، یک صفحه از قرآن کریم تلاوت می‌شود و پس از آن حجت‌الاسلام سید عباس رفیعی‌پور علویجه، رییس اداره تبلیغات اسلامی دستجرد تفسیر کوتاهی از آیات تلاوت شده را برای نمازگزاران بیان می‌کند.

حجت‌الاسلام رفیعی‌پور اظهار کرد: تصمیم داریم این موضوع معنوی را از طریق روحانیون مستقر در بخش خلجستان توسعه دهیم و مردم را با مفاهیم و شأن نزول آیات قرآن آشنا کنیم.
وی اظهار امیدواری کرد که این طرح در مسیر توسعه فرهنگ قرآنی در 55 روستای بخش خلجستان توسعه یابد تا نسل جوان به ویژه دانش‌آموزان با منشور جهانی قرآن کریم، روز به روز آشناتر شوند تا با معانی ژرف قرآن کریم مأنوس شوند و زمینه عمل به دستورات قرآن برای آنها فراهم شود و نورانیت قرآن کریم چراغ راهشان شود.
به گفته حجت‌الاسلام رفیعی‌پور، اداره تبلیغات اسلامی دستجرد با همکاری آموزش و پرورش در بیشتر مدارس بخش خلجستان کلاس‌های آموزش قرآن در پایه‌های مختلف برگزار کرده و از استادان مجرب برای آموزش نوجوانان و جوانان استفاده شده است.
عمل به رهنمودهای رهبری، رمز غلبه بر مشکلات داخلی و خارجی
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم عمل به توصیه‌ها و رهنمودهای رهبر معظم انلاب را راه غلبه بر مشکلات داخلی و خارجی عنوان کرد.
حجت‌الاسلام عباس اسکندری در جلسه شورای مدیران این اداره کل با اشاره به توصیه‌های اخیر رهبر معظم انقلاب به مسؤولان کشور، اظهار کرد: رهبر فرزانه انقلاب اسلامی مطمئن‌ترین و دلسوزترین فرد نسبت به پیشرفت نظام اسلامی هستند و دغدغه‌های جامعه و مردم را به خوبی می‌دانند.
وی تأکید کرد: توصیه‌های رهبر معظم انقلاب همواره در مسیر رسیدن به عدالت فراگیر و پیشرفت نظام اسلامی بوده و هست، بنابراین مسؤولان نظام باید ضمن پرهیز از اختلاف افکنی و رفتارهای دشمن پسند، با عمل به فرمایشات ایشان، بر مشکلات داخلی و خارجی نظام غلبه کنند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم حرکت در مسیر اتحاد و آرامش را مهم‌ترین نیاز کشور دانست و افزود: در چنین شرایطی که دشمنان به دنبال بهانه هستند تا بر حجم توطئه‌های خود بیفزایند، اختلاف افکنی و متشنج کردن فضای کشور در مسیر خواست دشمن ، مایه ناامیدی دلسوزان انقلاب است.
حجت‌الاسلام اسکندری با اشاره به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری اظهار امیدواری کرد که با وحدت همه گروه‌ها و شخصیت‌ها، زمینه حضور حداکثری مردم در انتخابات فراهم شود.
برگزاری مراسم گرامیداشت رحلت حضرت معصومه در بخش خلجستان
مراسم گرامیداشت رحلت حضرت معصومه(س) در مساجد شهری و روستایی بخش خلجستان قم به همت اداره تبلیغات اسلامی دستجرد برگزار شد.
در این مراسم‌ها مبلغان و روحانیون درباره فضائل و مناقب حضرت معصومه(س) سخنرانی کردند.
در آموزش و پرورش خلجستان هم برنامه‌ای با همکاری نهادهای مختلف برگزار شد که امام جمعه، بخشدار و مسئولان ادارات نیز در این مراسم شرکت داشتند.
حجت‌الاسلام ابراهیمی کارشناس فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی دستجرد در این مراسم با ذکر روایتی از ائمه معصوم در مناقب و فضائل حضرت معصومه و با اشاره به جایگاه رفیع شهر و مردم قم اظهار کرد: در روایتی از مردم قم به عنوان همراهان ویژه حضرت معصومه(س) در آخرالزمان یاد شده است.
وی گفت: ما مردم قم باید بیش از دیگران شکرگزار این هدیه الهی یعنی حرم حضرت معصومه(س) باشیم.
دومین همایش نقش هیئات مذهبی در پیروزی انقلاب
دومین همایش نقش هیئات مذهبی در پیروزی انقلاب اسلامی با حضور گسترده مسؤولان و اعضای هیئات مذهبی برگزار شد.
حجت‌الاسلام اسکندری، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان، احمد امیرآبادی فراهانی، نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی و حجت‌الاسلام چهل اخترانی، رییس شورای هیئات مذهبی استان از سخنرانان این همایش بودند.
اجرای سرود و برنامه‌های متنوع و تجلیل از مسؤولان هیئات مذهبی و قدردانی از تلاش‌های حجت‌الاسلام اسکندری مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم از برنامه‌های این همایش بود.
حجت‌الاسلام اسکندری در این همایش نقش هیئات مذهبی را در پیروزی انقلاب اسلامی مهم برشمرد و تأکید کرد: هیئات مذهبی خاستگاه انقلاب اسلامی بودند و استمرار این انقلاب هم در گرو پایبندی به ارزش‌های والای امام و رهبری و نظام اسلامی است.
وی در ادامه از مسؤولان تمامی هیئات مذهبی که در مناسبت‌های مختلف به اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی می‌پردازند قدردانی کرد.
برگزاری گفتمان دینی با موضوع مهارت‌های زندگی در قنوات
رییس اداره تبلیغات اسلامی قنوات از برگزاری جلسه پرسش و پاسخ گفتمان دینی ویژه مادران قرآن آموز جامعه القرآن الکریم خبر داد.
در این گفتمان استاد خراسانی از استادان جلسات گفتمان‌های دینی پیرامون موضوع مهارت‌های زندگی به ایراد سخن پرداخت.
وی گفت: ساختار خانواده تأثیر مهمی در رشد عاطفی و اجتماعی نوجوان دارد، روابط پدر و مادر با یکدیگر و یا فرزندان، تقش تعیین کننده‌ای در سلامت روانی نوجوان بر جای می‌گذارد، اگر این روابط بر اساس درستی استوار باشد می‌تواند نوجوان را در گذار از این مرحله دشوار، یاری رساند، برعکس با نامناسب بودن روابط خانوادگی، زمینه برای ایجاد مشکلات و انحرافات فراهم می‌شود.
خراسانی در ادامه گفت: با توجه به دغدغه رهبر معظم انقلاب مبنی بر این‌که یکی از زیر ساخت‌های تمدن نوین اسلامی، خانواده و کسب مهارت‌های زندگی به سبک اسلامی است و با عنایت به تحول بنیادین در آموزش و پرورش که رویکرد آن دینی و قرآنی است لازم است از روش‌های نوین روانشناسی برای انتقال مفاهیم دینی به اولیای دانش آموزان استفاده شود.
در پایان این گفتمان استاد خراسانی به سؤالات مطرح شده پاسخ داد.
حجت‌الاسلام سجادی‌تبار، رییس اداره تبلیغات اسلامی قنوات نیز هدف از برگزاری گفتمان‌های دینی را ایجاد فضای مناسب و امن برای طرح پرسش‌های مخاطبان و همچنین ایجاد بینش و توانایی تحلیل در رویدادهای فرهنگی برای مقابله با تهاجمات فرهنگی دانست.
اهدای اقلام تبلیغی نماز به مدارس قنوات
در راستای ترویج و تبلیغ نماز در بین جوانان اقلام تبلیغی از قبیل پوستر، پلاکارد و بنر به مدارس قنوات از طرف اداره تبلیغات اسلامی قنوات اهدا شد.
حجت‌الاسلام سید حسین سجادی‌تبار، رییس اداره تبلیغات اسلامی قنوات اظهار داشت: در راستای ترویج و تبلیغ فریضه نماز در بین جوانان و دانش آموزان مدارس از طرف اداره تبلیغات اسلامی قنوات اقلام تبلیغی از قبیل پوستر، بنر، پلاکارد در این زمینه به مدارس و دبیرستان‌های قنوات اهدا شد.
وی گفت: این اقلام در محوطه مدارس نصب می‌شود تا نسبت به ترغیب جوانان به انجام این فریضه الهی تأثیر بیشتری داشته باشد.
رییس اداره تبلیغات اسلامی قنوات اظهار کرد: همچنین مسابقاتی در زمینه نماز و احکام در دبیرستان‌های قنوات برگزار شد که جوایز آن به 14 نفر از طرف اداره تبلیغات اسلامی قنوات اهدا شد./907/پ202/ن
ارسال نظرات