۰۶ اسفند ۱۳۹۱ - ۲۰:۱۴
کد خبر: ۱۵۷۸۸۹

انتخابات پارلمانی ایتالیا در سایه مشکلات اقتصادی

خبرگزاری رسا _ انتخابات پارلمانی ایتالیا در حالی برگزار می شود که این کشور با مشکلات اقتصادی شدیدی دست و پنجه نرم می کند.
انتخابات پارلماني ايتاليا

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، شبکه بی بی سی در بخش خبری خود به بررسی و تحلیل انتخابات پارلمانی ایتالیا پرداخت.


بی بی سی ضمن اینکه اقتصاد ایتالیا را در رکود خواند گفت: این کشور با مشکلات اقتصادی دست به گریبان است.


گفتنی است این دوره از انتخابات پارلمانی با کاهش  استقبال مردمی مواجه شده زیرا سومین اقتصاد بزرگ حوزه یورو در رکود اقتصادی بسر می برد.


خبرنگار بی بی سی از ایتالیا گفت: حضور مردم در انتخابات 2 درصد کمتر از انتخابات مشابه در سال 2008 است، هرچند وی سعی کرد بارش برف را عامل عدم استقبال عمومی بیان کند.


دولت ایتالیا همانند دیگر کشورهای حوزه یورو سیاست های ریاضت اقتصادی را در پیش گرفته است که خشم مردم این کشور را به دلیل افزایش بیکاری و کاهش شدید درآمد ها را به خوبی احساس می کنند.


مردم ایتالیا که از سه سال پیش گرفتار بحران اقتصادی، رکود و برنامه ریاضتی هستند، با نا امیدی و یاس از سیاستمداران، کمتر انگیزه ای برای شرکت در انتخابات دارند و بی اعتمادی خود را به شعارهای تبلیغاتی نامزدها پیرامون کاهش مالیات، بهبود اوضاع، مبارزه با بیکاری و وعده خروج از بحران نشان می دهند.


در این انتخابات که دوماه زودتر از موعد مقرر برگزار می شود، رقابتی میان حزب چپ میانه به رهبری پییر لوئیجی برسانیو و حزب راست میانه به رهبری سیلویو برلوسکنی جریان دارد که به گفته بی بی سی بر اساس نظر سنجی های انجام شده در ایتالیا، شانس حزب چپ میانه برای پیروزی در انتخابات بیشتر است.

مونتی نخست وزیر ایتالیا 2 ماه پیش استعفا داد و درپی آن جورجیو ناپولیتانو رئیس جمهوری ایتالیا، پارلمان کشور را در دسامبر سال گذشته منحل کرد. انحلال پارلمان، راه را برای انتخابات زودهنگام هموار کرد.


بی بی سی در انتها گفت: نمایندگان پارلمان ایتالیا بالاترین حقوق و مزایا را در اروپا دارند و خیلی از جوان های ایتالیایی معتقدند که سیاستمداران برای پرکردن جیب خود وارد دنیای سیاست می شوند، به همین دلیل حضور جوانان در پای صندوق های رای، محال به نظر می رسد./9161/خ
 

ارسال نظرات