۰۷ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۴
کد خبر: ۱۵۷۹۰۸
امام جمعه زیرکوه:

اشتغالات اجرایی حوزویان را از رسالت اصلی آنان باز ندارد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهرستان زیرکوه قائنات وظیفه اصلی حوزویان را تبلیغ دین خدا و بیان معارف اهل بیت(ع) دانست و تاکید کرد: مشغولیت های اجرایی و حاشیه ای ن باید حوزویان را از رسالت اصلی آنان باز دارد.
امام جمع زيرکوه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد رضا رجایی امام جمعه شهرستان زیرکوه از توابع قائنات، شب گذشته در نشست طلاب این منطقه در قم، حفظ انقلاب اسلامی را بسیار مهم خواند و نقش علما، حوزویان و طلاب در این راستا را حیاتی ارزیابی کرد.
حجت الاسلام رجایی با اشاره به اتفاقات اخیر در کشور، تاکید کرد: انقلاب اسلامی بحران های مختلف و متعددی را پشت سر گذاشته و با سلامت از همه آنها گذر کرده است. 
امام جمعه شهرستان زیرکوه دلگرم کردن مردم و امیدوار ساختن آنان را رسالت طلاب و حوزویان دانست و اظهار داشت:‌ اشتغالات اجرایی و حاشیه ای نباید طلاب را از رسالت اصلی آنان و درس و بحث غافل کند.  
وی با اشاره به آیه نفر تاکید کرد: وظیفه اصلی طلاب و روحانیان تبلیغ دین و بیان احکام شرعی است و تحت هیچ شرایطی حوزویان نباید از این اصل مهم غفلت کنند. 
حجت الاسلام رجایی بیان داشت: مردم به روحانیت علاقه مند هستند و این علاقه نیز ذاتی است، از این رو حوزویان باید قدر خود را بدانند و با تمام وجود در صدد خدمت به مردم و تبلیغ دین و معارف اهل بیت برآیند. 
امام جمعه شهرستان زیرکوه با اشاره به نیاز شدید این منطقه به حضور طلاب و روحانیان، گزارشی از وضعیت این شهرستان ارائه کرد و مردم آن را مردمانی ولایت مدار، مؤمن و انقلابی دانست.
حجت الاسلام علی قربانی نماینده طلاب و فضلای شهرستان قائنات نیز در این جلسه با تاکید بر این که مشکلات فرهنگی با شعار و بودجه حل نمی شود، ابرازداشت:‌ تنها روحانیت اصیل و خودساخته است که می تواند فرهنگ ساز باشد. /924/پ202/ج
ارسال نظرات