۰۷ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۸
کد خبر: ۱۵۷۹۵۳
رییس دانشگاه علوم اسلامی رضوی:

اشرافی‌گری با ماهیت انقلاب اسلامی در تضاد است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت مشهد گفت: انقلاب اسلامی تا زمانی انقلاب اسلامی است که در مقابل اشرافی‌گری و تنوع‌طلبی ایستادگی کند.
حجت الاسلام محمد باقر فرزانه، امام جمعه موقت مشهد،

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد٬ حجت‌الاسلام محمدباقر فرزانه٬ امام جمعه موقت مشهد و رییس دانشگاه علوم اسلامی رضوی در مراسم تقدیر از ممتازان تحصیلی دانشگاه علوم اسلامی رضوی که ظهر امروز در سالن اجتماعات این دانشگاه برگزار شد٬ گفت: با نگاهی به قرآن و سنت٬ به روشنی به این مطلب دست می‌یابیم که انسانیت انسان یعنی عقل٬ اراده و مسؤولیت که انسان را بر دیگر مخلوقات برتری داده و به خلیفه‌الله تبدیل کرده است.

 

وی به تعریف‌های مسؤولیت از دید بزرگان اشاره کرد و اظهار داشت: به گفته رهبر معظم انقلاب٬ ریشه مسؤولیت٬ عقل و اراده است و چون عقل باعث فهم بیشتر انسان از مسائل می‌شود٬ مسؤولیت ایجاد می‌کند.

 

وی ادامه داد: همه پیامبران برای ایجاد فضایی به رسالت رسیده‌اند که انسان بتواند با استفاده از عقل خود، حق را تشخیص دهد و به وسیله اراده آن را انتخاب کند تا احساس مسؤولیت کند.

 

حجت‌الاسلام فرزانه افزود: علامه شهید مطهری نیز معتقد بود که شکر٬ ریشه مسؤولیت است به این معنا که انسان با دیدن و درک کردن نعمت‌های الهی٬ این مسؤولیت برای او ایجاد می‌شود تا خداوند را شاکر باشد.

 

رییس دانشگاه علوم اسلامی رضوی تصریح کرد: حکومت الهی که در اختیار انسان قرار گرفته میدان مسابقه است و وسیله موفقیت در این مسابقه٬ شکر است؛ در عرصه رقابت برای رسیدن به کمال٬ کسی انسان را به موفقیت نمی‌رساند بلکه این خود انسان است که باید این کار را انجام دهد.

 

اشرافی‌گری٬ مغایر اهداف اسلام است

 

امام جمعه موقت مشهد به موانع موفقیت در راه رسیدن به کمال، اشاره و خاطرنشان کرد: تنوع‌طلبی و رفاه‌طلبی٬ اختلاف جدی با اسلام دارد؛ انقلاب اسلامی تا زمانی انقلاب اسلامی است که در مقابل اشرافی‌گری و تنوع‌طلبی ایستادگی کند ولی زمانی که این امر وجود نداشته باشد٬ باید در اسلامی بودن و انقلاب بودن آن حرکت تردید کرد.

 

وی استراحت‌طلبی را مانع دیگر رسیدن به سعادت عنوان کرد و گفت: عالمان و بزرگان٬ معرفت و عرفان خود را در هنگام سحر و گریه‌های شبانه به دست آورده‌اند٬ خواب‌های بسیار مانع رشد انسان می‌شود.

 

حجت‌الاسلام فرزانه از غفلت به عنوان عاملی دیگر یاد کرد و افزود: قرآن کریم٬ غفلت را بدترین حالت برای انسان عنوان کرده و توجه را در نقطه مقابل آن قرار داده است.

 

رییس دانشگاه علوم اسلامی رضوی اظهار داشت: این دانشگاه نیز میدان وسیع مسابقه است که به برکت خون شهیدان و نبوغ امام٬ در نظام مقدس جمهوری اسلامی بنا شده است.

 

وی به رتبه دانشگاه علوم اسلامی رضوی بین دانشگاه‌های کشور اشاره و تصریح کرد: در بین دانشگاه‌های حوزوی همچون دانشگاه امام‌صادق(ع)٬ دانشگاه امام‌خمینی(ره) و دانشگاه مفید٬ دانشگاه علوم اسلامی رضوی٬ دانشگاه برتر شناخته شده و این نشان از برتری دانشجویان در رسیدن به اهداف این مسابقه است.

 

وی در پایان گفت: شما دانشجویان با درس خواندن جدی می‌توانید خروجی دانشگاه را به سوی طلاب٬ استادان و محققان موفق سوق دهید که رضایت‌بخش خواهد بود.

 

گفتنی است٬ در این مراسم از ممتازین تحصیلی٬ علمی و فرهنگی تقدیر شد./932/پ202/س

 

ارسال نظرات