۰۸ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۹:۱۴
کد خبر: ۱۵۸۰۵۷
معاون امور هماهنگی زائران استانداری قم خبر داد؛

حضور سالانه بیست میلیون زائر در قم

خبرگزاری رسا ـ معاون امور هماهنگی زائران استان قم با بیان این که هر ساله حدود بیست میلیون زائر در شهر قم حاضر می‎شوند، گفت: روز به روز تعداد زائرانی که به این شهر مقدس می‎آیند در حال افزایش است به گونه‎ای که هر ساله ما شاهد رشد 20 تا 30 درصدی زائران شهر قم هستیم.
زائران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محسن محرری، معاون امور هماهنگی زائران استانداری قم شب گذشته در نشست تخصصی با هیأت امنا، ائمه جماعات، مسؤولان فرهنگی و خادمان امامزادگان که در امامزاده جعفر(ع) برگزار شد، ایجاد آمادگی برای خدمات دهی به زائران را از اهداف برگزاری این جلسه دانست.

وی گفت: استان قم همانند استانهای مشهد و شیراز از استانهایی است که با موافقت دولت معاون امور هماهنگی زائران استانداری برای هماهنگی میان دستگاه‎ها جهت پذیرایی و خدمات دهی به زائران تشکیل شده است.

محرری با اشاره به این که شهر مقدس قم از قطبهای زیارتی کشور است، اظهار داشت: شهر قم افزونبر وجود مضجع شریف حضرت معصومه(س) یک شهر زیارتی است بلکه این شهر به سبب واقع شدن در مرکز کشور به عنوان شاه راه ارتباطی کشور و نزدیک بودن به پایتخت هر ساله تعداد زیادی زائر به خود می‏‎بیند.

وی افزود: البته حضور مراجع تقلید و مراکز حوزوی، دینی و علمی در شهر مقدس قم سبب توجه ویژه شیعیان به این شهر مقدس شده و سالانه تعداد زیادی زائر در این شهر حضور پیدا میکنند از این رو اقدامات خوبی در حرم مطهر کریمه اهلبیت(ع) یا مسجد مقدس جمکران صورت گرفته است.

معاون امور هماهنگی زائران استان قم با بیان این که هر ساله حدود 20 میلیون زائر در شهر قم حاضر میشوند، اظهار داشت: روز به روز تعداد زائرانی که به این شهر مقدس میآیند در حال افزایش است به گونهای که هر ساله ما شاهد رشد 20 تا 30 درصدی زائران شهر قم هستیم.

وی ادامه داد: قطعا ظرفیت قم نسبت به تعداد زائرانی که هر ساله به این شهر رفت و آمد میکنند بیشتر است و امیدواریم با مدیریت و هماهنگی میان دستگاههای دولتی رشد خوبی برای حضور زائران در این شهر داشته باشیم.

محرری با تأکید بر شناساندن جایگاه امامزادگان به زائران خواستار تلاش بیشتر هیأت امنا شد و خاطرنشان کرد: امامزادگان با باید به گونهای تکریم کرد که وقتی مسافران جهت زیارت به شهر مقدس قم میآیند امامزادگان را نیز از محلهای زیارتی خود انتخاب کنند.

وی بیان داشت: خوشبختانه یک تیم بررسی با مشارکت اداره اوقاف و امور خیریه استان تشکیل شده است تا کمبودههای موجود در امامزادگان را شناسایی کرده و نسبت به رفع آنها اقدامات لازم صورت بگیرد.

معاون امور هماهنگی زائران استانداری قم خواستار مشارکت و حضور مردم در اداره امامزادگان شد و ابراز داشت: وضیعت امسال نسبت به سال گذشته بسیار ارتقاء پیدا کرده، هماهنگیهای بیشتری صورت گرفته است و در تلاش هستیم با شناسایی وضعیت فعلی کارها و اقدامات مؤثرتری را انجام بدهیم.

وی ادامه داد: فراهم کردن و تأمین امکانات رفاهی، خدماتی، حضور خادمان در امامزادگان و برخورد مناسب آنها با زائران قطعا در کثرت زائران بسیار مهم است و وقتی زائر در شهری زیاد شود مسلما مسائل اقتصادی شهر نیز رونق خوبی خواهد داشت.

محرری در ادامه با اشاره به این که معاون امور هماهنگی زائران استانداری قم در نظر دارد در اسفندماه سال جاری هفت نشست با اقشار مختلف استان برگزار کند، گفت: این جلسات برای این است که فضایی فرهنگی قم برای توجه بیشتر زائران فراهم شود و تاکنون دو نشست برگزار شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: باید به جایی برسیم که در مدت کوتاهی تعداد زائران استان را به دو برابر برسانیم و این کار سختی نیست چرا که از جمعیت هفتاد پنج میلیونی کشور چهل میلیون نفر به سبب وجود امکانات مانند وسایل نقلیه مناسب و جادههای مطلوب کمتر از چهار ساعت خود را می‎توانند به شهر قم برساند./993/پ202/پ

ارسال نظرات