۰۸ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۸:۴۵
کد خبر: ۱۵۸۱۳۸
با شرکت سه هزار زائر عمره‌گزار؛

همایش متمرکز زائران بیت‌الله الحرام در قم برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش متمرکز حجاج بیت‌الله الحرام با هدف آموزش یک دوره مناسک حج به زائران عمره‌گزار در قم برگزار شد.
مکه، مسجد الحرام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش متمرکز حجاج بیت الله الحرام با هدف آموزش یک دوره مناسک حج به زائران عمره‌گزار و بیان نکات ضروری در این‌باره، عصر امروز هشتم اسفند با سخنرانی حجت‌الاسلام سیداحمد موسوی، رییس سازمان حج و زیارت و با حضور بیش از سه هزار زائر عمره‌گزار در مجتمع نخلستان قم برگزار شد.

 

حجت‌الاسلام موسوی در این مراسم زیارت خانه خدا را توفیق الهی دانست و با بیان اینکه هیچ کسی نمی‌تواند بر زائران بیت‌الله الحرام نسبت به این توفیق الهی منت نهد، گفت: این اراده خداوندی است که در زمانی خاص دور خانه کعبه باشید، به مدینه مشرف شوید و از نزدیک به رسول الله(ص) عرض ارادت کنید.

 

وی در ادامه با بیان اینکه هیچ فردی خالی از مشکلات و گرفتاری نیست، افزود: همه می‌دانیم که کلید حل مشکلات دست خداوند متعال است و باید رفع مشکلاتمان را از او بخواهیم؛ اگر قبول کردیم مشکلاتی داریم و کلید حل مشکلات دست خداوند است، باید بدانیم که دعا اصلی رفع همه مشکلات است.

 

رییس سازمان حج و زیارت خطاب به زائران بیت الله الحرام بر غافل نشدن از وسوسه‌های شیطان تأکید کرد و متذکر شد: سفر زیارتی خانه خدا را یک سفر عادی تلفی نکنیم، به درگاه خداوند متعال بسیار تضرع کنیم و از او بخواهیم تا گناهان ما را ببخشد و پاک و پاکیزه از این سفر معنوی به میهن بازگردیم.

 

در ابتدای این همایش، اکبر رضایی، مدیر حج و زیارت قم با اشاره به آموزش یک دوره مناسک حج به زائران بیت‌الله الحرام در این مراسم، از زائرانی که لحظه تحویل سال در مدینه منوره، جوار ائمه بقیع علیهم السلام و یا در مسجدالحرام حضور دارند خواست تا تنها به ذکر دعا، نماز و اعمال عبادی بپردازند.

 

وی از واکسیناسیون، ‌حضور منظم در مراسم آموزشی، دادن اطلاع از وضعیت پزشکی، پرداخت عوارض خروج، به همراه داشتن وسایل شخصی مانند دارو به میزان طول سفر و عدم همراه داشتن مواد مخدر که مطابق شان نظام جمهوری اسلامی ایران نیست، به عنوان اقدامات لازم پیش از سفر زیارتی خانه خدا نام برد.

 

مدیر حج و زیارت قم خواستار همکاری زائران با دفاتر نمایندگی سازمان حج و زیارت در عربستان شد و اظهار کرد: دفتر نمایندگی سازمان حج و زیارت در عربستان و ستادهای اجرایی مستقر در مکه و مدینه و نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در مکه و مدینه وظایف اجرایی، فرهنگی و نظارتی را در عملیات عمره انجام می‌دهند.

 

وی همچنین با اشاره به قوانین و حساسیت‌های موجود در عربستان، بر رعایت حجاب و عدم استعمال دخانیات تأکید کرد و افزود: البته زائران قمی در بحث حجاب الگو و نمونه هستند که از آنان انتظار می‌رود برای هموطنان دیگر هم که به بیت الله الحرام مشرف می‌شوند، الگو باشند. /920/پ202/ی

ارسال نظرات