۰۸ اسفند ۱۳۹۱ - ۲۰:۵۴
کد خبر: ۱۵۸۱۶۱

تاثیر منفی نتیجه انتخابات ایتالیا بر بورس دنیا

خبرگزاری رسا _ هراس از فاقد اکثریت بودن دولت در مجلس نمایندگان و ناتوانی در اداره کشور، سبب شده تا بازار بورس ایتالیا افت شدیدی کند.
کاهش سهام ايتاليا

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، شبکه دولتی بی بی سی در خصوص نتیجه انتخابات پارلمان ایتالیا گفت: بن بست سیاسی در ایتالیا باعث شده، بازارهای سهام در نقاط مختلف دنیا سقوط کند.


با توجه به بحران اقتصادی و شدت گرفتن اعتراضات مردمی به سیاست ریاضت اقتصادی در ایتالیا و بدهی بیش از دو تریلیون یورویی، این کشور با چالش های بسیاری روبرو خواهد شد و چون ایتالیا سومین قدرت اقتصادی در حوزه پولی یورو است، ادامه بحران اقتصادی این کشور می تواند بر تلاش سایر اعضای این حوزه برای کنترل مشکلات مالی و اقتصادی، تاثیر منفی بگذارد.


به دنبال اعلام نتیجه انتخابات پارلمان ایتالیا و هراس از فاقد اکثریت بودن دولت در مجلس نمایندگان و ناتوانی در اداره کشور، بازار بورس ایتالیا افت شدیدی کرده است.


بی بی سی در این خصوص گفت: همین ابهام در باره آینده سیاسی ایتالیا باعث شد، شاخص سهام در شرق آسیا به سرعت سقوط کند و بازارهای اروپا هم اوضاع بهتری نداشتند.


گفتنی است افت در بازار بورس توکیو، هنگ کنگ ، پاریس، فرانکفورت و لندن نیز به همین دلیل بوده است، و حتی نتیجه این انتخابات ارزش یورو را نیزبا کاهش روبرو کرده است./9161/خ
 

ارسال نظرات