۱۰ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۷:۴۴
کد خبر: ۱۵۸۴۴۵
آیت الله مقتدایی:

شهر بدون معنویت هیچ ارزشی ندارد

خبرگزاری رسا ـ نماینده مجلس خبرگان رهبری ایجاد شهرهای اسلامی را هدفی بسیار عظیم در جمهوری اسلامی دانست و اهدافی از این دست را خواسته واقعی امام خمینی و شهدا خواند.
آيت الله مرتضي مقتدايي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله مرتضی مقتدایی، مدیر پیشین حوزه های علمیه کشور در سخنرانی خود در همایش ملی شهر اسلامی ضمن مبارک دانستن چنین همایش هایی و تقدیر از برگزاری این همایش، ابراز داشت: طرح های ارائه شده در همایش شهر اسلامی اگر به مرحله اجرا درآید نه تنها شهر های کشور اسلامی می شود بلکه می توان بر آنها نام شهر اسلام ناب محمدی نهاد.

 

وی با تاکید بر لزوم همکاری تمامی ارگانها در ایجاد شهرهای اسلامی و فرهنگ سازی اسلامی در زندگی شهری امروزی، خاطرنشان کرد: دستور مقام معظم رهبری به دولت مبنی بر ایجاد شهرهای اسلامی و هویت سازی اسلامی در شهرها نشان دهنده اهمیت این موضوع است و جهت گیری به سمت اهدافی از این دست خواسته واقعی امام خمینی و شهدا و انقلاب به شمار می آید.

 

مدیر پیشین حوزه های علمیه کشور با بیان این که یک شهر اسلامی حتی اگر از تمامی جهات منظم و موفق باشد بدون معنویت هیچ جایگاه و ارزشی ندارد، داستانی قرآنی مربوط به قومی مرفه و دارای نعمات فراوان را که دچار خشم خدا و محکوم به نابودی شدند را گوشزد کرد و طغیان و سرکشی را از امور ذاتی انسان خواند و روشن شدن جایگاه حوزه علمیه در شهر اسلامی و توجه خاص به معنویات و خدا محوری شهر اسلامی را مانع گسترش فساد و تباهی و روی گردانی از معنویات و نهایتا نابودی و فنا دانست.

 

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر لزوم مشخص شدن جایگاه حوزه علمیه در ایجاد شهر اسلامی، افزود: بدون شک بیداری اسلامی در کشورها الگو گرفته از انقلاب اسلامی ایران است و امید است ایجاد شهر های اسلامی و سبک زندگی این شهرها الگویی برای دیگر ملت ها و کشورها شود./939/پ202/ج

ارسال نظرات