۱۱ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۷:۵۶
کد خبر: ۱۵۸۵۰۱
آیت الله مظاهری:

فساد اداری با ماهیت مکتب تشیع سازگار نیست

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله مظاهری در درس اخلاق خود گفت: کسب ثروت همراه با ظلم و همچنین فساد اداری اصلا متعلق به مکتب تشیع نیست.
آيت الله حسين مظاهري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حضرت آیت الله حسین مظاهری، رییس حوزه علمیه اصفهان، شب گذشته در جلسه اخلاق خود در مسجد حکیم اصفهان به تبیین ضرورت اخلاص پرداخت و گفت‌: همه مردم در معرض سقوط هستند به جز علما و همه علما نیز در معرض سقوط هستند به جز علما عامل و همه علمای عامل در معرض سقوط اند به جز مخلصین و مخلصین هم باید خیلی مراقب خود باشند.

 

وی افزود: بعضی افراد پس از پنجاه سال علم با عمل به خاطر عدم مراقبت در مورد زبان و رفیق بد و غذای حرام گرفتار خذلان الهی می شوند که نمونه های مختلفی در این باب مشاهده شده اند.

 

این مرجع تقلید با بیان این که اصل مشترک بین همه مراتب اخلاص ، انجام فعل برای خدا است،گفت: فقها قائل اند به این که اگر کسی در مسجد نماز خود را برای خدا بخواند ولی علت رفتنش به مسجد، تحسین مردم بوده باشد، این نمازش قبول نمی شود.

 

استاد درس خارج فقه با بیان این که عمل ریائی مثل گردوی بی مغز است، گفت: خداوند شریک خوبی است و روز قیامت عملی را که شخص با نیت ریائی و در واقع با ترکیبی از نیت الهی و غیر الهی انجام داده است را به صورت کامل به شرکای خود می بخشد و آن عمل را خدا برای خود نمی داند.

 

رییس حوزه علمیه اصفهان افزود: علاوه بر این که نفس عمل باید خالص باشد، باید هدف از انجام عمل هم خدا باشد زیرا عمل هم نیاز به حسن فعلی دارد و هم به حسن فاعلی و از طرفی هدف و علت غایی آن باید خدا باشد و اگر عمل فاقد این ها باشد خداوند این شخص را به حیات طیبه نمی رساند.

 

استاد اخلاق حوزه با استناد به روایات ائمه طاهرین(ع) ارزش دنیای حلال را برای اولیاء الله به اندازه ارزش سایه انسان و ارزش دنیای حرام را به اندازه ارزش استخوان خوک در دست انسان جذامی دانست و خاطرنشان کرد: از طرفی واضح است که کسب ثروت همراه با ظلم و همچنین فساد اداری اصلا متعلق به مکتب تشیع نیست و از سوی دیگر هم دنیای حلال نیز نباید به گونه ای باشد که خدا فراموش شود.

 

وی تأکید کرد: اگر هم فعلا نمی توانیم دل خود را به طور کامل مخصوص خدا قرار دهیم حداقل سعی کنیم قسمتی از دلمان متعلق به خدا باشد و سعی بعدی مان این باشد که به جایی برسیم که دلمان فقط حرم الهی باشد و نه هیچ چیز دیگر./939/پ201/س 

ارسال نظرات