۱۱ اسفند ۱۳۹۱ - ۲۱:۳۵
کد خبر: ۱۵۸۵۸۹
نماینده خبرگان رهبری:

آیت الله خوشوقت گام به گام امام و رهبری حرکت می‌کرد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام و المسلمین جباری در مراسم گرامی‌داشت آیت الله خوشوقت(ره) گفت: شخصیت علمی و سیر و سلوک عارفانه این عالم ربانی باید به جامعه جوان ما شناسانده شود تا با الگوبرداری از این منظومه علم، ایمان و عرفان، جامعه هدایت شود.
مرحوم آيت الله خوشوقت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بهشهر، حجت الاسلام و المسلمین سید صابر جباری، نماینده مردم مازندران در خبرگان رهبری، امشب در مراسم بزرگداشت آیت الله عزیزالله خوشوقت(ره) که در مسجد امام جعفر صادق(ع) برگزار شد، افزود: این عالم بزرگوار عمری را در خدمت به اسلام و مسلمین صرف کرد.

 

وی با اشاره به ویژگی‌های آیت الله خوشوقت(ره)، اظهار داشت: رحلت و از دست دادن چنین انسان‌هایی، ثلمه‌ای به جهان اسلام وارد می کند که هیچ چیز جایگزین آن نیست.

 

حجت الاسلام والمسلمین جباری با اشاره به این که آیت الله خوشوقت عمری را الهی زیست و الهی نیز دارفانی را وداع و به دیدار حق تعالی شتافت، افزود: این عالم بزرگوار، عالم اهل خیر و تقوا بود و به همین دلیل و دارا بودن تقوای الهی و مردم داری در دل ها ماندگار شده اند.

 

امام جمعه بهشهر با بیان این که این عالم ربانی، عمری را با با تلاش فراوان، به تربیت شاگردان، پاسخ به سؤالات و شبهات و اقامه نماز جماعت در بین مردم پرداخت، خاطرنشان کرد: باید در بزرگداشت نام و یاد این بزرگوار در جامعه تلاش شود.

 

وی گفت: ما آن چنان که باید این عالم ر ا نشناختیم و باید در این راستا درباره عالمان دینی فعالیت های بیشتری انجام و این عالمان اخلاق و دین به جامعه شناسانده شوند.

 

نماینده مردم مازندران در خبرگان رهبری ادامه داد: شخصیت علمی و سیر و سلوک عارفانه آیت الله خوشوقت باید به جامعه جوان ما شناسانده شود تا با الگوبرداری از این منظومه علم، ایمان و عرفان جامعه هدایت شود.

 

وی گفت: این عالم ربانی عمری را با سلامت زیست و در ترویج و گسترش دین اسلام تلاش های فراوانی انجام داد.

 

حجت الاسلام و المسلمین جباری یادآور شد: آیت الله خوشوقت(ره) گام به گام امام و رهبری در همه شرایط این انقلاب همراه بوده است و چنین شخصیت برجسته ای به عنوان نمونه باید الگوی جوامع اسلامی باشد.

 

وی اضافه کرد: بزرگداشت نام و یاد عالمان دینی و بیان شخصیت برجسته آنان به جامعه از وظایف مهمی است که باید همواره مورد توجه قرار گرفته و در برنامه های گوناگون لحاظ شود./950/پ202/س

ارسال نظرات