۱۲ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۶
کد خبر: ۱۵۸۶۵۶
آیت‌الله علوی گرگانی تأکید کرد؛

ضرورت تربیت و پرورش صحیح دانش‌آموزان

خبرگزاری رسا ـ آیت‌الله علوی گرگانی با بیان این‌که نهادینه شدن امور معنوی در انسان در دوران کودکی محقق می‌شود، مسؤولان را به تربیت و پرورش صحیح دانش‌آموزان توصیه کرد.
آيت الله علوي گرگاني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی استاد برجسته درس خاج حوزه علمیه قم امروز در دیدار جمعی از دانش‌آموزان دبیرستان‌های استان تهران، گفت: داش‌آموزان باید افزون بر تحصیل علم به اخلاق و معنویت نیز توجه داشته باشند.
وی ادامه داد:‌ دانش‌آموزان اگر به مسائل علمی و معنوی اهتمام ورزند به تدریج از نظر فرهنگی و دینی نیز ساخته می‌شوند.
این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه با اشاره به اهمیت دوران کودکی و تأثیرپذیری فراوان در این دوره‌، اظهار کرد: پایه‌های تربیتی و اعتقادی انسان در دوران کودکی و نوجوانی پی‌ریزی می‌شود و باید مراقبت شود چون در سنین بالاتر تغییر در روحیات سخت است.
آیت‌الله علوی گرگانی دانش‌آموزان را به اطاعت از فرامین الهی و احترام به والدین توصیه کرد و ابراز داشت: اهتمام به نماز اول وقت و عبادت‌ پرودگار نیز از دیگر وظایف داش‌آموزان است.
وی با بیان این‌که بهره گرفتن از برنامه‌های فرهنگی و مذهبی مساجد و ارتباط با ائمه جماعات تاثیر مثبتی در تربیت نوجوانان دارد،‌ گفت:‌ نهادینه شدن امور معنوی در انسان در دوران کودکی محقق می‌شود.  
این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه بر ضرورت شکر و استفاده صحیح از نعمت‌های الهی تأکید کرد و ابراز داشت: انسان باید همیشه و در هر حالی ارتباط خود را با خدا حفظ کند و به تناسب پیشرفت مادی در معنویات نیز رشد.
آیت‌الله علوی گرگانی در پایان گفت: آینده کشور در دست کودکان و نوجوانان امروز است و مسؤولان باید به فکر تربیت و پرورش صحیح آنها باشند./927/پ202/ج
ارسال نظرات