۱۲ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۰
کد خبر: ۱۵۸۶۶۸
نماینده مجلس خبرگان:

حراست از عزت و عظمت کشور در گرو احیای فرهنگ ایثار و شهادت است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این که وظیفه داریم عزت و عظمتی که شهدا برای کشورمان به ارمغان آوردند را حفظ کنیم، گفت: یکی از راه های حراست از این عزت و عظمت، ایثار و شهادت در بخش های مختلف جامعه است.
حجت الاسلام والمسلمين رضا رمضاني مدير مرکز اسلامي هامبورگ و عضو مجلس خبرگان رهبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام و المسلمین رضا رمضانی، نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری، امروز در یادواره محله علی آباد رشت، انبیا، علما و شهدا را سه گروه شفاعت کننده در روز قیامت دانست و گفت: باید منطق شهید را درک کرد و در مسیر نهادینه کردن آن تلاش شود.

 

وی ولایت مداری را یکی از مهم ترین سفارش های شهدا عنوان کرد و افزود: همان گونه که شهدا تأکید کردند برای مصون ماندن از انحراف و فتنه باید به ولایت پناه ببریم.

 

حجت الاسلام و المسلمین رمضانی بر ضرورت حفظ و حراست از آرمان های شهدا در جامعه  تأکید کرد و افزود: باید همه تلاش خود را در جهت تحقق وصیت شهدا به کار گیریم تا آن دنیا نزد آنها رو سفید باشیم.

 

وی با بیان این که شهدا برای حراست از آرمان ها و ارزش های انقلاب به میدان جنگ رفتند و به شهادت رسیدند، گفت: همه ما در برابر شهدا مسؤول هستیم چون آنها ولی نعمت این کشور هستند.

 

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود به مسأله بیداری اسلامی اشاره کرد و با بیان این که حرکتی که در مصر آغاز شد نتیجه انقلاب اسلامی ایران بود، ادامه داد: امروز موج بیداری اسلامی به پرچم داری ملت ایران در دنیا قدرت های استکباری را به لرزه آورده است.

 

وی، نبود رهبری جامع را یکی از مهم ترین مشکلات انقلاب های مردمی در منطقه برشمرد و خاطرنشان کرد: امروز رهبری انقلاب اسلامی، انقلاب، دین، شهادت و کلام الهی را در دنیای امروز زنده نگه داشته و زمینه ساز اقتدار وعظمت ملت ایران در دنیا شده است.

 

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید براین که امروز آحاد جامعه اسلامی به ویژه مسؤولان و کارگزاران نظام باید قدردان نعمت ولایت باشند، تصریح کرد: اگر امروز ایران اسلامی در دنیا اعتبار و عزت دارد به برکت رهبری های یک مرجع دینی در رأس حکومت است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود در مقایسه ای میان جنگ سخت و نرم به ابعاد مختلف این دو موضوع پرداخت و گفت: در جنگ نرم شناخت دوست از دشمن بسیار سخت است.

 

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که دشمن در جنگ نرم از هر ابزاری برای ضربه استفاده می کند، ادامه داد: دشمنان در این عرصه با همه توان و سرمایه گذاری خود وارد می شوند تا به اهداف خاص خود دست یابند.

 

حجت الاسلام و المسلمین رمضانی با بیان این که امروز دشمن در عرصه فرهنگی بودجه های کلانی را برای تضعیف ارزش های دینی اختصاص می دهد، گفت: باید با ترویج صحیح مبانی دینی مانع از نفود اندیشه های ضد دینی غربی ها در جامعه اسلامی شویم.

 

وی موفقیت در عرصه جنگ فرهنگی و شکست هجمه های فرهنگی دشمن را نیازمند احیای باورها و ارزش های دینی دانست و تصریح کرد: باید با ابزار و شیوه های صحیح ارزش های ناب را در جامعه احیا کنیم تا بتوانیم مانع از نفوذ دشمن شویم.

 

حجت الاسلام و المسلمین رمضانی با تأکید بر این که امروز همه ما وظیفه داریم عزت و عظمتی که شهدا برای کشورمان به ارمغان آوردند را حفظ کنیم، خاطرنشان کرد: یکی از راه های حراست از این عزت و عظمت، ایثار و شهادت در بخش های مختلف جامعه است.

 

وی، ولایت را اقتدار معنوی دانست و با تأکید براین که کوچکترین ضربه ای به این رکن مهم انقلاب آسیب به نظام است، بیان داشت: باید در همه حال پشتیبان ولایت بوده و زمینه تقویت آن را فراهم کنیم.

 

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود به تلاش دشمن برای حضور کمرنگ مردم در صحنه های مختلف اشاره کرد و گفت: فهم غلط و انحرافی از دین و همچنین ضربه زدن به اعتقادات دینی مردم مسائل مهمی است که دشمنان نظام و انقلاب برای ضربه زدن به این نظام دینی در دستور کار دارند.

 

حجت الاسلام و المسلمین رمضانی با تأکید بر حفظ اعتماد عمومی مردم نسبت به نظام، گفت: مسؤولان باید در این خصوص همه توان و تلاش خود را به کار گیرند چون تضعیف اعتماد مردم مقبولیت نظام را زیر سؤال خواهد برد.

 

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود به موضوع مذاکره با آمریکا اشاره کرد و بیان این که ملت ایران همواره اهل گفت و گو بوده است، گفت: مذاکره را نفی نمی کنیم، اما در شرایطی که هر روز شاهد دور جدیدی از تحریم و فشار از سوی غربی ها هستیم مذاکره بی فایده است.

 

حجت الاسلام و المسلمین رمضانی در ادامه تأکید کرد: علاوه بر این قانون و تکلیف نیز در این خصوص کاملاً مشخص است و هر گونه تصمیم گیری در این خصوص با به اذن  و اجازه رهبر معظم انقلاب اسلامی باشد.

 

وی در بخش پایانی سخنان خود بر ضرورت تبعیت عملی از ولایت فقیه از سوی همگان تأکید کرد و گفت: اگر مطیع رهبر معظم انقلاب باشیم به یقین شاهد اقتدار وعظمت روز افزون نظام خواهیم بود./950/پ202/س

ارسال نظرات