۱۳ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۳
کد خبر: ۱۵۸۷۶۲

چند خبر کوتاه از خراسان رضوی

خبرگزاری رسا ـ سرپرست نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در منطقه خراسان از انعقاد تفاهم‌نامه‌ای در خراسان برای جذب دانشجو در دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) که خاص علمای بعثه است از آغاز مهر سال9۲ خبرداد.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درمشهد، حجت‌الاسلام محمد احمدی، سرپرست نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در منطقه خراسان درحاشیه همایش روحانیان عتبات منطقه خراسان در جمع خبرنگاران از انعقاد تفاهم‌نامه‌ای در خراسان برای جذب دانشجو در دانشگاه بین‌المللی امام رضا (ع) خبرداد و گفت: این تفاهم نامه خاص علمای بعثه است و از آغاز مهر سال 92 فعالیت خود را آغاز می‌کند.

وی افزود: این تفاهم نامه‌ مبنی بر پذیرش دانشجو در سطح سه حوزه و مقطع کارشناسی که به صورت مجازی است و کارشناسی ارشد و دکترا با گرایش حج منعقد شد و  همچنین تفاهمنامه‌ای میان بعثه مقام معظم رهبری واحد خراسان با مدرسه عالی نواب برای اتخاذ مدرک سطح سه تحصیلات حوزوی و مدرک کارشناسی ارشد منعقد شده که علما از این طریق پس از اتمام سطح سه می‌توانند به عنوان روحانی کاروان مشغول به فعالیت شوند.

سرپرست نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در منطقه خراسان تصریح کرد: کتابخانه تخصصی در بعثه راه‌اندازی شده که شامل کتاب‌های علمی حج و زیارت و عتبات و همچنین کتاب‌های عمومی فقه و اصول است و علاوه بر این چندین دستگاه رایانه در همین کتابخانه به علما اختصاص داده شده است.

اختصاص بیش از پنج میلیارد ریال در راستای بهسازی مساجد منطقه هفت مشهد  

 احمد محبی، شهردار منطقه هفت مشهد گفت: اعتباری بالغ بر پنج میلیارد و 100 میلیون ریال در سال جاری به منظور بهسازی و تعمیر بیش از 62 مسجد سطح منطقه اختصاص یافته است که این میزان در میان سایر مناطق حائز رتبه برتر شد.

 وی افزود:هر ساله اعتباری به منظور بهسازی مساجد در نظر گرفته می شده که این رقم از سال88 تا کنون رشد 34 برابری داشته است که اعتبارات موجود صرف نماسازی تعمیر و تجهیز آبدارخانه، سرویس بهداشتی، بهسازی فضاهای داخلی، نقاشی دیواری مساجد و غیره می شود که در سال جاری از 90 مسجد سطح منطقه 62 مسجد از این اعتبار بهره‌مند شده است.

مشارکت مساجد و مصلی های نماز جمعه خراسان رضوی در جشنواره نیکوکاری

علی اصغر حاجی نقی، مدیر کل کمیته امداد امام (ره) خراسان رضوی در نشست خبری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: آغاز جشن نیکوکاری امسال با نواختن زنگ در یکی از مدارس خراسان رضوی در منطقه تبادکان در روز 14 اسفند همزمان با سالروز تاسیس کمیته امداد امام (ره) آغاز می شود.

وی در ادامه از استقرار پایگاه های جشنواره نیکوکاری امسال استان در پایگاه های نمازجمعه و مسیرهای پیاده روی، پایگاه های مدارس و مراکز نیروی مقاومت بسیج خبرداد و افزود: جشنواره نیکوکاری امسال با شعار سلامت، توانمندی و تحکیم خانواده در سراسر کشور برگزار می شود. 

 

وی در ادامه درباره اعتبار سال گذشته کمیته امداد امام(ره) گفت: در سال گذشته از سوی دولت بیش از 280 میلیارد تومان به این نهاد اختصاص یافت و در 30 سرفصل از محل کمک های مردمی نیز بیش از 50 میلیارد تومان در استان از محل صدقات، زکات، طرح اکرام ایتام، شفا برای بیماران و طرح محسنین و رضوان جمع آوری شده است.

مدیر کل کمیته امداد امام (ره) درادامه از سامان دهی موسسات خیریه سراسر کشور در آینده ای نزدیک خبرداد و گفت: با توجه به پراکنده کاری و سوءاستفادهای جانبی از سوی وزارت کشور قرار است متولی واحد برای این موسسات خیریه در نظر گرفته شود.

 مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی با اشاره به این که 70درصد از مددجویان تحت پوشش این نهاد بدون سرپرست هستند، تصریح کرد: در حال حاضر در خراسان رضوی طرح شهید رجایی کمیته امداد امام خمینی (ره) که مربوط به روستاییان نیازمند بالای 60 سال می باشد، 109 هزار نفر  تحت پوشش قراردارند که از خدمات این نهاد بهره مند می شوند.

9فروردین92؛ آغاز ثبت نام روستاییان در سی و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم خراسان رضوی  

حجت الاسلام و المسلمین گنابادی نژاد، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در نخستین جلسه هماهنگی کمیته روستایی ستاد برگزاری سی و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم خراسان رضوی هدف کمیته روستایی را زمینه سازی برای مشارکت سنین مختلف روستاییان در این مسابقات دانست و گفت: برگزاری مسابقات میان این قشر، منجر به ایجاد نشاط فرهنگی، قرآنی در سطح روستاها و بسط و گسترش تعالیم حیات بخش قرآن خواهد شد.

وی زمان ثبت نام این مسابقات را حد فاصل 9 فروردین تا 20 اردیبهشت سال آینده از طریق سایت اینترنتی ستاد اعلام کرد و گفت: زمان برگزاری این مسابقات نیز مهرماه 92 خواهد بود.

وی ادامه داد: این مسابقات در طول سال 92 و در سه رشته مفاهیم، حفظ و قرائت در سطوح مختلف و با رقابت برگزیدگان روستایی هر بخش در سطح شهرستان و سپس برگزیدگان شهرستانی در رقابت های استانی، برگزار خواهد شد./934/د101/ب

ارسال نظرات