۱۳ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۷
کد خبر: ۱۵۸۷۹۵
نماینده خبرگان رهبری:

سبک زندگی اسلامی رمز رهایی از تعلقات دنیوی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مراغه گفت: توجه به سبک زندگی اسلامی و بازگشت به هویت و فرهنگ اصیل ایرانی رمز رهایی از تعلقات دنیوی و قید و بندهای بیهوده است.
حجت الاسلام و المسلمين پورمحمدي، عضو خبرگان رهبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری امروز در نشست اعضای شورای فرهنگ عمومی مراغه اظهار داشت: توجه به فرهنگ و هویت اصیل هر جامعه لازمه مقابله با تهاجم فرهنگی و عقیدتی دشمنان محسوب می شود.

 

وی با بیان این‌که دشمنان برای تسلط بر دیگر شئون زندگی مردم، سبکی با الگوهای غربی القاء می کنند، خاطرنشان کرد: سبک زندگی غربی با اهداف مادی و تسلط کمپانی‌های بزرگ بر امور زندگی جامعه اسلامی ترویج می یابد، در حقیقت این سبک زندگی فرهنگ، هویت و اصالت ایرانی اسلامی را مورد هدف قرار داده است.

 

امام جمعه مراغه با اشاره به این‌که فرهنگ سازی مقوله ای است که در بلندمدت نتیجه آن در جامعه مشخص می شود، تصریح کرد: توجه به سبک زندگی اسلامی و بازگشت به هویت و فرهنگ اصیل ایرانی رمز رهایی از تعلقات دنیوی و قید و بندهای بیهوده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی فرهنگ عمومی هر جامعه را نشان دهنده هویت افراد آن جمعیت دانست و گفت: فرهنگ و تمدن بی ‌نظیر اسلامی، ایرانی و جلوه های درخشان آن همواره نقطه اتکا مردم این سرزمین و عامل حفظ وحدت و صیانت از زندگی توام با استقلال و سربلندی ملت ما است.

 

وی با تأکید بر این‌که باید برای ارتقای سطح فرهنگ عمومی جامعه آموزه های دینی در جامعه گسترش یابد، افزود: ارائه راهکارهای قرآنی و نبوی در جذب جوانان به فعالیت های فرهنگی و مذهبی می تواند ضریب ماندگاری فرهنگ اسلامی را ارتقاء بخشد، که در نهایت با اتکا بر آن می توان به دستاوردهای مطلوب مورد هدف رسید.

 

نماینده خبرگان رهبری با اشاره به این‌که اسراف، چشم و هم چشمی، تجمل‌گرایی، اشرافی‌گری و تشریفات جایی در هویت و فرهنگ ایرانی اسلامی ندارد، گفت: دشمنان با القای باورهای غلط و تبلیغات مدهای کذایی تلاش می کنند مردم را نسبت به تکالیف شرعی خود غافل کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی در پایان با اشاره به روزهای پایانی سال و فرا رسیدن عید نوروز گفت: اسلام با شادی در اعیاد به هیچ عنوان مخالف نیست، در حقیقت آن نوع شادی از نظر اسلام مضر است که یاد خدا را از دل‌ها بیرون کند، البته نوروز و تولد دوباره طبیعت جلوه‌ای از قدرت الهی است./935/پ203/ب 

ارسال نظرات