۱۳ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۹:۱۲
کد خبر: ۱۵۸۸۶۸
در سمینار فرق و مذاهب شهرقدس مطرح شد؛

چهار راهکار دشمن برای مقابله با تشیع

خبرگزاری رسا ـ کارشناس فرق و مذاهب چهار راهکار انکار، تخریب، تحریف و جایگزینی را راهکارهای ارائه شده دشمنان برای مقابله با تشیع دانست و گفت: هر سال و قرنی که میگذرد شیعه از نظر جمعیتی شکوفاتر و پویاتر می‌شود.
 همايش بررسي فرق و مذاهب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام دریاکناری در سمینار فرق و مذاهب که به همت اداره تبلیغات اسلامی شهرقدس برگزار شد، با اشاره به آیه «ان الشیاطین لیوحون» افزود: به درستی که شیاطین هر آینه وحی می‌کنند دوستداران خود را، تا با اهل تقوا و حق مجادله داشته باشند.

وی با بیان این‌که بعد از ظهور اسلام جمعیت اندکی در جهان بوجود آمد اما از نظر اعتقادی پایه‌های اعتقادی محکمی داشتند گفت: همه حاکمان مزاحم این گروه اندک از نظر جمعیتی شده و در صدد منقرض کردن این گروه برآمدند و این گروه اندک هم همواره مزاحم حاکمان بودند.

حجت الاسلام دریاکناری با اشاره به این‌که حاکمان پیشوایان این گروه اندک را کشتند اظهار داشت: در طول تاریخ تشیع و اسلام سعی کردند این گروه اندک را منقرض کرده و از بین ببرند که موفق نشدند و هر سال و قرنی که میگذرد این گروه از نظر جمعیتی شکوفاتر و پویاتر می‌شود.

این کارشناس فرق و مذاهب با بیان این‌که طبق علم فلسفه تاریخ که کلیت قومیت ،پیدایش ،انقراض، تحولات یک قوم و تمدن را بررسی می‌کند، باید شیعه از بین رفته باشد گفت: اما شیعه نابود نشد بلکه این گروه اندک سبب شد تا بقیه فرق و مذاهب اسلامی هم مانا و ماندگار باشند و وقتی ادیان هندو، بودا و . . . مانند گاندی بخواهند استعمار پیر را نابود کنند می‌گویند الگوی خودم را از امام سوم شیعیان می‌گیرم! شیعه به آنها هم الگودهی کرده است.

وی با اشاره به این‌که غرب 60 نفر از نخبگان خود را جمع کرد تا دلیل عدم نابودی تشیع را بدست آورد گفت: این نخبگان چند ویژگی برای عالم تشیع که سبب عدم نابودی آن می شد را بیان کردند که سه مورد از آن ویژگی‌ها «غدیر» به عنوان بنیان فکری، «عاشورا» به عنوان اندیشه سرخ و حرکت مستمر که سبب بوجود آمدن اندیشه سرخ یعنی شهادت و شهادت طلبی شد و «انتظار» به عنوان امید به آینده هستند.

حجت الاسلام دریاکناری در ادامه با اشاره به این‌که همه تمدن‌ها قائل به منجی هستند اما مسلمانان قائل به مهدی هستند، گفت: اهل سنت قائل به مهدی نوعی هستند و می‌گویند نوع مهدی نامی ظهور خواهد کرد که پدر و مادرش را نمی‌شناسیم و هنوز بدنیا نیامده است و اهل شیعه قائل هستند که مهدی(عج) شخصی است که ایشان را و ویژگی‌ها و صفات و پدر و مادر و اجدادش را می‌شناسد و به دنیا آمده است و ناظر به شیعیان است.

وی افزود: برقرای ارتباط با موجودی که ناظر است امکان دارد اما با موجودی که هنوز بدنیا نیامده است نمی‌شود با او ارتباط برقرار کرد.

حجت الاسلام دریاکناری به نحوه عملکرد دشمن با یک جریان اشاره کرده و گفت: دشمنان برای از بین بردن شیعه چهار راهکار ارائه دادند که نخستین آنها «انکار» است و کارآمدترین مولفه برای از بین بردن جریان اعتقادی، انکار اصل جریان یا حواشی جریان است مانند انکار روز غدیر.

این کارشناس فرق و مذاهب «تخریب» به معنای آسیب از بیرون را راهکار دوم دشمنان برای نابودی تشیع معرفی کرد و اظهار داشت: گفتند شیعه یک مکتب باطن‌گرای معتدل است و فرقه‌های متعدد کشور هندوستان هم باطن‌گرا هستند، یک سری افزودنی‌ها را از آیین بودا به اعتقادات شیعه اضافه کنیم مانند فسخ و رسخ و نسخ و مسخ.

وی سومین راهکار دشمنان را «تحریف» دانست که به منظور آسیب از درون است مانند تغییر معنای صبر به انظلام.

حجت الاسلام دریاکناری در پایان «جایگزینی» را راهکار دیگر دشمنان عنوان کرد و گفت: یکی از اقدامات غرب و دشمن برای از بین بردن اعتقادات ناب شیعی، جایگزینی است مثل جایگزین کردن عرفان‌های کاذب بجای عرفان حقیقی./9593/پ202/ص

ارسال نظرات