۱۴ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۶
کد خبر: ۱۵۸۹۰۸
حجت الاسلام نقویان:

توسل به مفاهیم قرآنی جامعه را از فتنه حفظ می‌کند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر این که توسل به مفاهیم ناب قرآنی جامعه را از هرگونه خطر و فتنه حفظ می کند، بیان داشت: درک مفاهیم ناب قرآنی به حتم زمینه ساز تعالی و سعادت حقیقی انسان می شود.
حجت الاسلام نقويان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ناصر نقویان، استاد حوزه و دانشگاه، امروز در همایش ملی قرآن و فرهنگ‌سازی که در دانشگاه آزاد واحد سوادکوه برگزار شد، به مهجور قراردادن قرآن کریم در بین مسلمانان هشدار داد، تصریح کرد: یادمان باشد قرآن تنها برای بر سر گرفتن، در شب‌های قدر و جای گرفتن در گوشه ای از منزل‌مان نیست؛ بلکه باید آن را در سر گرفت و با تعقل در آن به شناخت ذات حضرت حق و معارف الهی برسیم.

 

وی ضمن تأکید بر ترویج تلاوت و تدبر در آیات قرآن کریم افزود: باید به درجه ای از تدبر و تعقل برسیم که از معارف عمیق قرآن کریم بهره ببریم.

 

حجت الاسلام نقویان از قرآن به عنوان راهنمای شناخت ابعاد وجودی انسان و عالم هستی و راهی برای رسیدن به درک وجود حق تعالی یاد کرد و تأکید کرد: قرآن نشانه ای است که انسان را در مسیر الی الله به سرمنزل مقصود رهنمون می سازد و همه ما برای رسیدن به این هدف به این نشانی نیازمندیم.

 

حجت‌الاسلام نقویان با تأکید براین که مفاهیم ناب قرآنی باید در همه شئون زندگی ما وارد شود، افزود: مفهوم انسان سازانه قرآن باید بیشتر مورد توجه جامعه قرار گیرد.

 

استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر این که توسل به مفاهیم ناب قرآنی جامعه را از هر گونه خطر و فتنه ای حفظ می کند، بیان داشت: درک مفاهیم ناب قرآنی به حتم زمینه ساز تعالی و سعادت حقیقی انسان می شود.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت توجه دانشگاه ها به علوم انسانی تأکید کرد و گفت: باید رشته های علوم انسانی بیشتر در دانشگاه های کشور تقویت شود.

 

استاد حوزه و دانشگاه تقویت رشته های مرتبط با علوم انسانی را نیاز جامعه اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: مسؤولان دانشگاه ها باید اهتمام بیشتری نسبت به رشته های علوم انسانی داشته باشند. 

 

همچنین حجت الاسلام رضا نژاد، مسؤول دفتر فرهنگ اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی سوادکوه در این همایش گفت: پس از اعلام فراخوان و توزیع پوستر همایش ملی قرآن و فرهنگ سازی، تعداد 110 مقاله از سراسر کشور به دبیرخانه همایش ارسال شد که پس از داوری تعداد 52 مقاله پذیرفته شد.

 

دبیر همایش ملی قرآن و فرهنگ‌سازی افزود: از بین مقالات پذیرفته شده تعداد 22 مقاله به صورت سخنرانی و 33 مقاله به صورت پوستر ارائه شد.

 

وی مهم ترین عناوین مقالات ارائه شده در این همایش یک روزه را راهکار های تقریب و ترویج انس با قرآن و تاثیر آن بر جامعه، رجعت از نگاه قرآن و تاثیر آن در فرهنگ مهدویت، قرآن و روش های اصلاح محیط از مفاسد اخلاقی و اجتماعی، امام خمینی(ره) تفسیر عرفانی و جهانی شدن فرهنگ قرآنی، راهبردها و راهکارهای رسانه ای انس با قرآن ئدر شرایط جنگ نرم و روش های انس با قرآن کریم و تاثیر آن در جامعه اعلام کرد.

 

مسؤول دفتر فرهنگ اسلامی دانشگاه آزاد واحد سوادکوه با تاکید بر این که معارف قرآنی باعث ارتقاء و تعالی انسان می شود، خاطر نشان کرد: قرآن موجب رویش و طراوت معنویات در دل ها می شود./950/پ202/س

ارسال نظرات