۱۵ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۶
کد خبر: ۱۵۹۰۸۴

ثبت نام حوزه‌های علمیه برادران آذربایجان غربی آغاز شد

خبرگزاری رسا ـ مدیر استانی حوزه های علمیه آذربایجان غربی گفت: همزمان با سراسر کشور از پانزدهم اسفند ماه جاری نام نویسی از داوطلبان تحصیل در حوزه های علمیه برادران در استان آغاز می شود.
حوزه علميه

حجت الاسلام محمد جواد قهرمانی، مدیر استانی حوزه های علمیه آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه با اعلام این خبر اظهار داشت: پذیرش حوزه های علمیه برداران استان همزمان با سراسر کشور از پانزدهم اسفند ماه شروع می شود.

 

 وی با بیان این که داوطلبان تا پایان فروردین ماه فرصت دارند در این آزمون ثبت نام کنند، افزود: پیش بینی می شود امسال 800 نفر در آزمون ورودی حوزه های علمیه در استان نام نویسی کنند.
حجت الاسلام قهرمانی ظرفیت پذیرش نهایی مراکز حوزوی آذربایجان غربی در سال تحصیلی جدید را بیش از 250 نفر عنوان و خاطرنشان کرد: آزمون پذیرش حوزه های علمیه استان اردیبهشت ماه سال آینده همزمان با سراسر کشور برگزار می شود.
این مسؤول یادآور شد: پذیرفته شدگان آزمون ورودی حوزه های علمیه استان در هشت مرکز حوزوی مشغول فراگیری علوم و معارف اسلامی و حوزوی می شوند.
وی در ادامه با اشاره به روند احداث حوزه علمیه امام خامنه ای ارومیه گفت: تا این مرحله از عملیات ساخت حوزه علمیه امام خامنه‌ای بالغ بر دو میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
مسؤول مرکز مدیریت حوزه علمیه برادران آذربایجان غربی تصریح کرد: برای تکمیل و بهره‌برداری از این طرح نیازمند تأمین چهار میلیارد ریال اعتبار هستیم.
حجت الاسلام قهرمانی بیان کرد: حوزه علمیه امام خامنه ای در زمینی با مساحت پنج هزار و 500 متر مربع با هدف آموزش علوم دینی در کنار مصلای امام خامنه‌ای شهرستان ارومیه در حال ساخت است.
وی خاطرنشان کرد: در صورت بهره‌برداری از این حوزه ظرفیت پذیرش طلبه در استان به بیش از سه برابر افزایش خواهد یافت.
مدیر استانی حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی اظهار داشت: با آغاز بهره‌برداری از حوزه علمیه امام خامنه‌ای ارومیه امکان اشتغال به تحصیل 250 طلبه به صورت سالانه در این حوزه فراهم خواهد شد./936/ت302/ب
ارسال نظرات