۱۵ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۸
کد خبر: ۱۵۹۱۳۲

5500 کتابخانه باز در مساجد کشور فعال است

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور از راه اندازی چهار هزار و 500 کتابخانه مخزن دار و 5 هزار و 500 کتابخانه باز در مساجد کشور خبر داد.
5500 کتابخانه باز در مساجد کشور فعال است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، مرتضی طاهریان، معاون فرهنگی ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به این‌که افزایش تعداد کانون های مساجد در اولویت کاری قرار دارد، اظهار داشت: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته 25 درصد مساجد کشور تا پایان برنامه پنجم توسعه صاحب کانون می شوند.

 

وی با بیان این‌که کانون های مساجد کشور تا پایان برنامه پنجم توسعه به 20 هزار باب می رسد، خاطرنشان کرد: هم اکنون تعداد این کانون ها در سطح کشور نزدیک به 15 هزار باب است که شش هزار باب آن در روستاها واقع شده است، افزون بر این‌که هم اکنون بیش از 10 هزار باب کتابخانه در سطح مساجد کشور فعالیت می کند.

 

طاهریان از راه اندازی چهار هزار و 500 کتابخانه ها مخزن دار و 5 هزار و 500 کتابخانه باز در مساجد کشور خبر داد و افزود: از سال آینده تمام کتابخانه های مساجد صاحب مجوز رسمی فعالیت می شوند و به همه این مراکز نرم افزار کتابخانه ای مهر مساجد اهدا خواهد شد.

 

وی همچنین با اشاره به این‌که تا پایان سالجاری سه هزار نفر از فعالان فرهنگی مساجد، ائمه جماعات، مدیران مسجد محور، اصحاب فرهنگ و هنر مسجد و کتابداران نمونه تجلیل و تقدیر خواهند شد، گفت: جایگاه و نقش کانون های مساجد در مقابله با ناتوی فرهنگی دشمنان غیرقابل انکار است.

 

معاون فرهنگی ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور با بیان این‌که دشمنان پس از شکست در جنگ نظامی رو به جنگ فرهنگی آورده اند، تصریح کرد: استکبار جهانی تمام برنامه های شوم خود علیه مسلمانان را با رویکرد فرهنگی و عقیدتی طرح ریزی کرده است، از این رو باید با احیای جایگاه حقیقی مساجد به مقابله با جنگ فرهنگی دشمنان رفت.

 

طاهریان گفت: با اشاره به بخش هایی از رهنمودهای مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص جایگاه مساجد و روحانیت در مقابله با جنگ نرم دشمنان خاطرنشان کرد: پس از سخنرانی رهبر انقلاب در جمع ائمه جماعات استان خراسان شمالی در زمینه بهره گیری حداکثری از ظرفیت کانون های مساجد، مسؤولیت کانون ها به مراتب نسبت به گذشته سنگین تر شد.

 

وی در پایان حضور جوانان مسجدی در صحنه های مختلف انقلاب اسلامی را نشان دهنده ولایتمداری و هوشیاری آنان در مقابل توطئه های دشمنان دانست و افزود: جوانان فعال مساجد در خط مقدم مبارزه با توطئه های فرهنگی و سیاسی دشمنان هستند./9351/پ203/ب

ارسال نظرات