۱۶ اسفند ۱۳۹۱ - ۲۱:۱۰
کد خبر: ۱۵۹۳۳۸

انجمن های علمی در مدارس علمیه استان خوزستان تشکیل می شود

خبرگزاری رسا ـ معاون آموزش و پژوهش مرکز مدیریت مدارس علمیه استان خوزستان از تشکیل انجمن های علمی در مدارس علمیه استان خوزستان خبر داد.
انجمن های علمی در مدارس علمیه استان خوزستان تشکیل می شود

حجت‌الاسلام علی آلبکل، معاون آموزش و پژوهش مرکز مدیریت مدارس علمیه استان خوزستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز از راه اندازی انجمن‌های علمی در مدارس علمیه استان خوزستان خبر داد.

وی با اشاره به اهداف راه اندازی انجمن های علمی در مدارس علمیه استان خوزستان اظهار داشت: این انجمن ها به منظور گسترش مباحث تخصصی و ترویج مباحث نظریه‌پردازی و تولید علم دینی، شناسایی استعدادها و ذخایر علمی تشکیل می شوند.

حجت الاسلام آلبکل زمینه‌سازی جذب مشارکت متخصصان و بهره‌برداری بهینه از ظرفیت‌های تخصصی حوزه‌های خارج از مرکز و زمینه‌سازی در راستای ارتقا و افزایش سطح دانش تخصصی اعضا را از دیگر اهداف راه‌اندازی شعبه انجمن‌های علمی در مدارس علمیه استان دانست.

وی با بیان این که ارتقای سطح علمی طلاب مهمترین وظیفه این انجمن ها است، اظهار داشت: ایجاد حلقه‌های علمی متناسب با ظرفیت تخصصی، پیشنهاد برنامه‌ها علمی و پژوهشی، برگزاری و اجرای برنامه‌های مصوب مانند نشست‌ها، کارگاه‌ها و کلاس‌ها و زمینه‌سازی برای گسترش تعاملات انجمن با مراکز و مجامع علمی از مهمترین وظایف این انجمن ها است.

معاون آموزش و پژوهش مرکز مدیریت مدارس علمیه استان خوزستان راه‌اندازی شعبه انجمن‌های علمی استان خوزستان را زیر نظر معاونت پژوهش و آموزش مرکز مدیریت مدارس علمیه خوزستان، عنوان کرد و گفت: حجت الاسلام حسین ورناصری، به عنوان مسؤول انجمن های علمی استان منصوب شده است.

 وی عضویت در این گروه ها را در سه بخش پیوسته، وابسته و افتخاری عنوان کرد و افزود: اعضای دائم یا پیوسته باید حداقل دارای مدرک سطح سه حوزوی و یا کارشناسی ارشد باشند و از مجموع اعضای پیوسته انجمن باید دارای مدرک سطح 4 حوزه یا در حد سطح 4 باشند./9464/ت302/ب

ارسال نظرات