۱۸ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۰
کد خبر: ۱۵۹۵۱۱

10 کانون فرهنگی هنری در جوار مصلاهای اردبیل راه اندازی شد

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل از راه اندازی 10 کانون در جوار مصلا‌های نماز جمعه و چهار کانون در جوار امامزاده‌های استان اردبیل خبر داد.
کانون هاي مساجد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، همایش بزرگداشت بیستمین سالگرد تأسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد صبح امروز همزمان با راه‌اندازی 78 کانون فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل در مجتمع فرهنگی هنری فدک اردبیل برگزار شد.

 

نادر سقا، مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل در این همایش به ارایه گزارشی از فعالیت های این دبیرخانه در سال های گذشته پرداخت و اظهار داشت: اساس و بنیان فعالیت کانون های مساجد مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان و احیای جایگاه مساجد در مدیریت فرهنگی جامعه است.

 

وی با بیان این‌که هم اکنون 350 کانون فرهنگی هنری در مساجد استان فعالیت دارد، خاطرنشان کرد: همزمان با دهه مبارک فجر 22 کانون و امروز نیز 78 کانون جدید در استان اردبیل راه‌اندازی شد، افزون براین‌که 138 کتابخانه و 19 کانون تخصصی در کنار کانون ها فعالیت دارند.

 

سقا از راه‌اندازی 10 کانون در جوار مصلا‌های نماز جمعه و چهار کانون در جوار امامزاده‌های استان اردبیل خبر داد و گفت: 63 درصد کانون‌های مساجد استان اردبیل در روستاها راه‌اندازی شده و در بیش از 100 مسجد استان طرح «تلاوت نور» و همچنین طرح «تفسیر همراه» اجرا و بیش از 10 نشریه داخلی نیز از سوی بچه های مسجد منتشر می شود.

 

همچنین عباس دستباز، معاون سیاسی امنیتی استاندار اردبیل با گرامیداشت 18 اسفند سالروز تشکیل ستاد عالی کانون های مساجد کشور، اظهار داشت: مسجد مهم ترین پایگاه برای بزرگداشت و احیای شعائر دینی در جامعه است، در حقیقت مساجد حلقه اتصال جمعیت نوجوانان و جوانان با فعالیت های دینی و مذهبی هستند.

 

وی با تشریح جایگاه کانون های فرهنگی هنری مساجد در پیشگیری از انحرافات اجتماعی گفت: جنگ نرم دشمن در جهت تضعیف ارتباط های دینی انجام می شود، از این رو باید با بصیرت افزایی و ارتقای سطح معرفتی نسل جوان نسبت به فتنه های عقیدتی دشمنان اقدامات جدی و عملی داشته باشیم.

 

همچنین منصور شرفی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل با اشاره به این‌که مساجد پایگاه فرهنگی ارزشمند برای اقشار مختلف جامعه اسلامی است، اظهار داشت: به برکت نظام اسلامی تعداد کانون های مساجد در استان اردبیل به بیش از 350 باب کانون با 91 حلقه چهره به چهره رسیده است.

 

وی ادامه داد: در سال های 89 و 90 اعتبارات چشمگیری به حوزه فرهنگ و هنر تخصیص یافته بود، اما متأسفانه در سال 91 اعتبارات فرهنگی ناچیز بود، ولی کانون های فرهنگی هنری مساجد با پیروی از فرمایشات مقام معظم رهبری با همین اعتبار کم توانستند برنامه های فاخر و تاثیرگذاری را در انجام رسالت خود اجرا کنند./9352/پ202/ب

ارسال نظرات