۲۰ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۵
کد خبر: ۱۵۹۷۹۵
رییس مجلس:

غرب کاری نکند ایران در مسیر تعاملی خود تجدید نظر کند

خبرگزاری رسا ـ رییس مجلس شورای اسلامی خطاب به کشورهای غربی، گفت: کاری نکنید که ایران به تجدیدنظر در این مسیر تعاملی وادار شود، مجلس شورای اسلامی رفتار آمریکا، ۱+۵ و آژانس را به دقت زیر نظر دارد.
دكتر علي لاريجاني

به گزارش خبرگزاری رسا، دکتر علی لاریجانی در نشست علنی امروز (یکشنبه 20 اسفند) مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور خود درگذشت آیت الله سیدمجتبی موسوی لاری را به مردم و نمایندگان مجلس تسلیت گفت و افزود: ایشان عمر خویش را صرف ترویج معارف زلال اهل بیت نمود و آثار ارزشمندی را برای هدایت انسان‌ها به زبان‌های مختلف نشر داد.

 

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، افزود: از خداوند متعال علو درجات برای آن عالم جلیل‌القدر طلب می‌نماییم و همچنین از خداوند منان برای همکار عزیزمان جناب آقای یحیی‌زاده که در شرایط بیماری قرار گرفته‌اند شفای عاجل مسئلت می‌کنیم.

 

لاریجانی، تاکید کرد: اقدامات تروریستی علیه شیعیان پاکستان، ملت عزیز ایران را داغدار کرد و واکنش مراجع عظام تقلید و حوزه‌های علمیه به این‌گونه اقدامات تفرقه‌افکنانه در پاکستان ارزشمند و به موقع بود، لازم است دولت پاکستان اقدامات عملی جهت جلوگیری از این فتنه اتخاذ نماید.

 

وی تصریح کرد: متاسفانه جریان تندرو و تفرقه افکنانه این فرقه در سایر کشورهای اسلامی همچون عراق و سوریه نیز مسبوق به سابقه است و خلاف شعارهای ضدآمریکایی آنان آتش توطئه‌افکنی در میان مسلمانان برافروخته که به خوبی ریشه‌های تکوینی استکباری آنها را نشان می‌دهد.

 

لاریجانی افزود: مجلس شورای اسلامی ضمن محکوم نمودن این اقدامات تروریستی، از پارلمان پاکستان مصرا می خواهد با عوامل آن برخورد جدی نماید و تمهیداتی بیندیشند که اینگونه حوادث کشورهای همسایه را مشبه ننماید.

 

وی گفت: تذکر رهبر معظم انقلاب اسلامی به مسئولان اجرایی کشور برای کنترل تورم و تمرکز بر رسیدگی به معیشت مردم در سخنان ارزشمند حضرت شان برای نمایندگان مجلس خبرگان، ایجاب می کند مسئولان مربوطه در این باب برنامه کار روشنی را ارائه نمایند این امر خواسته اصلی ملت است و لازم است با همین استراتژی بودجه سال 92 مورد رسیدگی قرار گیرد.

 

علی لاریجانی همچنین در مورد مذاکرات اخیر 1+5 در قزاقستان، گفت: در باب مساله هسته ای باید تعجب کرد که بعد از مذاکرات اخیر در قزاقستان برخی اقدامات و اظهارات مسئولان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و سایرین نه تنها در جهت کمک به مذاکرات نبود که باید آن را نوعی سنگ اندازی در مسیر مذاکرات تلقی کرد. ایران بارها اعلام کرده که فناوری صلح آمیز هسته ای را در برنامه خود دارد و در چارچوب ان پی تی همکاری لازم را با آژانس خواهد نمود اما ظاهرا غربی ها با بهانه گیری به دنبال سوءاستفاده از این موضع نجیبانه هستند.

 

رییس مجلس شورای اسلامی خطاب به کشورهای غربی، گفت: کاری نکنید که ایران به تجدیدنظر در این مسیر تعاملی وادار شود، مجلس شورای اسلامی رفتار آمریکا، 1+5 و آژانس را به دقت زیر نظر دارد و مذاکرات آتی هسته ای را آزمونی برای بررسی انتخابی دیگر می داند، بازیگری در شطرنج رسوای چماق و هویج رنگ باخته است و ایران اجازه زمان خریدن برای ماجراجویی را به آمریکا نخواهد داد./924/د102/ج

ارسال نظرات