۲۰ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۷:۴۴
کد خبر: ۱۵۹۸۴۵
معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد:

حوزه علمیه می‌تواند نقش مؤثری در غنای نشریات تخصصی داشته باشد

خبرگزاری رسا ـ معاون مطبوعاتی و رسانه‌ای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی توزیع علم را یکی از مشکلات جدی امروز عنوان کرد و گفت: حوزه علمیه می‌تواند نقش مؤثری در غنای نشریات تخصصی داشته باشد.
محمد جعفر محمد زاده، معاون مطبوعاتي و رسانه‌اي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمدجعفر محمدزاده، معاون مطبوعاتی و رسانه‌ای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر روز یکشنبه بیستم اسفندماه در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره نشریات تخصصی که در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد با اشاره به این‌که در نخستین نمایشگاه نشریات تخصصی در صد غرفه، 526 مجله تخصصی به نمایش گذاشته شد و این نمایشگاه برای ما به‌عنوان مجری تجربه‌ای موفق بود گفت: قریب به نیمی از نشریات کشور را نشریات تخصصی تشکیل می‌دهند که سهم عمده‌ای در تولید علم و پیشرفت و تعالی کشور دارد.

وی افزود: فعالیت در عرصه نشریات تخصصی نباید به برگزاری یک نمایشگاه در سال ختم شود بلکه باید با همکاری دستگاه‌های دیگر مانند وزارت علوم ،تحقیقات و فناوری، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و صدا و سیما فعالیت در این زمینه گسترش یابد.

محمد زاده توزیع علم را یکی از مشکلات جدی امروز عنوان کرد و با بیان این‌که در زمینه تولید علم در کشور، خاورمیانه و جهان وضعیت مناسبی داریم ابراز داشت: از وزارت علوم تحقیقات و فناوری که در تولید مجلات تخصصی نقش دارد انتظار می‌رود که در توزیع آن در سراسر کشور هم تلاش و همت داشته باشد.

معاون مطبوعاتی و رسانه‌ای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به این‌که به هیچ وجه نباید تصور کنیم ارزش مجلات تخصصی کمتر از کتاب است اظهار داشت: حوزه علمیه می‌تواند نقش مؤثری در غنای نشریات تخصصی داشته باشد که از حضور بسیار جدی حوزه علمیه در این نمایشگاه تشکر می‌کنیم./956/پ202/ص

 

ارسال نظرات