۲۳ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۷:۴۲
کد خبر: ۱۶۰۱۶۳

22 کانون تخصصی در مساجد آذربایجان شرقی فعال است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان ‌شرقی، با بیان این‌که حدود 700 کانون فرهنگی هنری در مساجد استان فعالیت می‌کنند، گفت: تعداد این کانون ها در دولت دهم چهار برابر شده است.
داننده، مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان شرقي

به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، علی داننده امروز در مراسم تجلیل از مدیران کانون های فرهنگی و هنری مساجد عجب شیر، افزود: در اوایل سال 88 تعداد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان 187 مورد بود که اکنون به رشد کمی قابل توجهی رسیده است.

 

وی اظهار کرد: هم اکنون 265 باب کتابخانه و قرائتخانه مسجدی، 670 کانون فرهنگی هنری، تلاوت نور در 888 باب مسجد، 250 باب کتابخانه باز، 22 کانون تخصصی، 10 باب خانه فرهنگ دیجیتال و 24 باب خانه نور در استان فعال است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی ادامه داد: این کانون ها با داشتن یک میلیون و 400 هزار جلد کتاب و 65 هزار مترمربع فضای آموزشی بیش از 60 هزار نفر از جوانان را جذب فعالیت های فرهنگی و هنری کرده اند.

 

داننده با اشاره به اینکه آذربایجان شرقی در ایجاد کانون های فرهنگی مساجد جزو پنج استان اول کشور است، اضافه کرد: 25 درصد از شاخص استان در ایجاد کانون های مساجد تحقق یافته و تا برنامه چهارم توسعه تعداد این کانون ها به یک هزار و 200 باب می رسد.

 

وی با اشاره به اینکه پیش بینی می شود در سال 92، 200 باب کانون در استان افتتاح شود، یادآوری کرد: رویکرد کانون ها در مورد فرهنگ باید عمیق و کارشناسی شده باشد تا زمینه جذب جوانان به مساجد فراهم شود و هیات امنای مسجد باید التزام عملی به اسلام، نظام جمهوری اسلامی و اصل ولایت فقیه داشته و با رسالت مسجد آشنایی کامل داشته باشند.

 

داننده با بیان اینکه عجب شیر جزو 10 شهرستان اول استان در ایجاد کانون های مساجد به شمار می رود، افزود: کانون‌های فرهنگی مساجد مراکزی برای پاسداری از حریم انقلاب هستند و توسعه این مراکز با جذب جوان ضروری است./935/د102/ب

ارسال نظرات