۲۷ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۷:۵۵
کد خبر: ۱۶۰۳۷۹

سونامی اقتصادی در اروپا

خبرگزاری رسا _ بر اساس قانون جدید در قبرس از روز سه شنبه، تمام کسانی که در بانک پس انداز دارند باید بین 7 تا10% مالیات بدهند پیش بینی می شود اخذ این تصمیم از سوی دولت قبرس و واکنش مردم ،به دیگر کشورهای حوزه یورو سرایت کرده و آنها هم در تصمیمی پیشگیرانه اقدام به خروج سرمایه های خود از بانکها نمایند.
سونامي اقتصادي در قبرس

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، شبکه بی بی سی در خبری اعلام کرد: طرح نجات مالی قبرس بسیاری را در این کشور خشمگین کرده است.
بنابراین طرح که اتحادیه اروپا دیروز اعلام کرد، هرکس در بانک های قبرس پس انداز دارد باید 10% مالیات بدهد.
گفتنی است دولت قبرس در نظر دارد حدود 7 تا 10 درصد از موجودی حساب بانکی شهروندان این کشور را برای دریافت وام 10 میلیارد یورویی از اتحادیه اروپا کسر کند.
به گفته بی بی سی رییس جمهور قبرس در خصوص این قانون گفت: این تصمیم کمی دردناک است اما برای نجات اقتصاد قبرس ضروری است.


در این طرح که قرار است از سه شنبه همین هفته اجرایی شود، از تمام کسانی که در بانک های این کشور بیش از 100 هزار یورو پس انداز دارند، 10 % و کسانی که کمتر از این مبلغ پس انداز دارند 7 % مالیات گرفته خواهد شد.
در پی اعلام این موضوع،مردم قبرس با هجوم به خودپرداز ها، اقدام به خروج پول خود از بانک ها نموده اند و موجی از نارضایتی ایجاد شده است.
گفتنی است از زمان شروع بحران اقتصادی در اروپا، این برای اولین بار است که دولت های ورشکسته دست به چنین رفتاری می زند. پیش بینی می شود که اخذ این تصمیم از سوی دولت قبرس و واکنش مردم در قبال آن، به دیگر کشورهای حوزه یورو سرایت کرده و مردم بقیه کشورهای اروپایی هم در تصمیمی پیشگیرانه اقدام به خروج سرمایه های خود از بانکها  نمایند و موج جدیدی از بحران اقتصادی سونامی وار اتحادیه اروپا را فرابگیرد./9161/خ
 

ارسال نظرات