۱۵ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۰
کد خبر: ۱۶۰۶۱۳

احداث اتوبان دو طرفه ترکیه - اسرائیل

خبرگزاری رسا _ وزیر امور خارجه آمریکا برای رایزنی درباره مسائل منطقه ای در پایان این هفته به ترکیه و اسرائیل سفر می کند.
جان کري

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، به نقل از صدای آمریکا، وزیر امور خارجه آمریکا برای رایزنی درباره مسائل منطقه ای در پایان این هفته به ترکیه و اسرائیل سفر می کند.


جان کری قصد داشت هفته آینده به لندن و سپس به کره جنوبی، چین و ژاپن برود اما سفرش را زودتر آغاز می کند تا تلاشهای رییس جمهور ایالات متحده آمریکا را که  هفته پیش به خاورمیانه سفر کرده بود، پیگیری کند.


نزدیک کردن دوکشور ترکیه و اسرائیل به یکدیگر، صلح خاورمیانه و رایزنی در باره بحران سوریه از جمله مسائل مورد گفتگو خواهد بود.


اسرائیل و ترکیه هردو از متحدان نزدیک آمریکا هستند و بهبود روابطشان می تواند به حل بسیاری از مسائل کمک کند.

 

بحران سوریه دلیلی بود تا کشورهایی چون ترکیه و اسرائیل دست دوستی به سوی یکدیگر دراز نمایند و اکنون در شرایطی که شورشیان مسلح سوری نتوانسته اند به اهداف خویش دست یابند، ایالات متحده بیم آن دارد که همگرایی موجود بین ترکیه و اسرائیل نیز رنگ باخته و اسرائیل فرصت همکاری با همسایه شمال غربی ایران را از دست دهد.


ترکیه به عنوان کشوری هم مرز با  ایران، پتانسیل خوبی برای آمریکا است لذا تمام تلاش خویش را برای استمرار  همگرایی اسرائیل و ترکیه بکار گرفته است. /9161/خ

ارسال نظرات