۱۷ فروردين ۱۳۹۲ - ۰۱:۳۲
کد خبر: ۱۶۰۶۵۰
امام جمعه باغستان:

هیچ دینی به اندازه اسلام برای سلامتی سفارش نکرده است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه باغستان با اشاره به فرارسیدن روز سلامتی و روز جهانی بهداشت، تاکید کرد: هیچ دینی به اندازه دین مبین اسلام برای سلامتی سفارش نکرده است.
حجت الاسلام پاشاکي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام عبدالله زاده پاشاکی، امام جمعه باغستان در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه شانزدهم فروردین ماه پس از سفارش به تقوای الهی و دوری از معاصی و انجام واجبات به مسأله خانوادگی طلاق اشاره نموده و افزود : یک سوره به نام این مسأله نازل شده و متاسفانه در جامعه ما هم روز به روز شاهد بیشتر شدن این مسأله هستیم.
وی در ادامه با اشاره به این حدیث که « مبغوض ترین حلال‌ها طلاق است » بیان کرد: طلاق حلال است چون خداوند امر کرده، اما حلالی است که خداوند دوست ندارد انجام شود مگر در موارد ضروری
.

امام جمعه باغستان با بیان حدیثی از پیامبر (ص) مبنی بر این‌که ازدواج کنید اما طلاق ندهید، اساس زندگی را بهم نزنید گفت: محکم ترین اجتماع در اسلام که بر اساس عاطفه و محبت چیده شده است کانون گرم خانواده است، در خانواده است که فرزندان تربیت می‌شوند، در آن خانواده باید خداوند اطاعت شود و تقوای الهی مدنظر گرفته شود.

حجت الاسلام پاشاکی با اشاره به نظریه‌های مختلف طلاق گفت: بهترین نظریه، نظریه اسلام است، مادیون می‌گویند طلاق باید به راحتی و بدون هیچ قید و شرطی انجام شود که با منطق اسلام سازگار نیست، نظریه دوم این است که طلاق باید به طور کلی ممنوع باشد که کلیسا و ارباب کلیسا از این نظریه حمایت می‌کنند و نظریه سوم این است که طلاق باید به دست زن باشد که بعضی از مجامع بین المللی از آن دفاع می‌کنند اما چهارمین نظر نظریه اسلام است که مصالح و مفاسد شخصی و اجتماعی و نوعی را در نظر گرفته است؛ طلاق باید به دست مرد باشد و باید با قید و شروطی باشد که زیر نظر حاکم شرع و حاکم اسلامی است.

وی در ادامه با اشاره به عوامل و زمینه‌های جدایی، بداخلاقی، هوسرانی و بی توجهی زن به شوهر و شوهر به مرد را از مهمترین عوامل طلاق دانست و افزود: بیاییم در سال جدید که به تعبیر مقام معظم رهبری سال حماسی است در اجتماع و خانواده حماسه وار برویم به سراغ چشمه زلال اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و پیامبر(ص).

امام جمعه باغستان در ادامه با اشاره به فرارسیدن روز سلامتی و روز جهانی بهداشت، تاکید کرد: هیچ دینی به اندازه دین مبین اسلام برای سلامتی سفارش نکرده است.

وی با اشاره به آیه کُلُوا وَاشْرَبُوا وَلَا تُسْرِفُوا افزود: حتی در خوردن و آشامیدن هم خداوند نظر داده است.
وی در ادامه با تسلیت شهادت آیت الله صدر و خواهرش بنت الهدی توسط رژیم سابق عراق که مصادف با 19 فروردین است افزود: صدام کارش این بود که کسانی که آزادی‌خواه بودند و به نفع مردم صحبت می‌کردند آنها را ترور و یا ترور شخصیت می‌کرد و یا در زندان می‌انداخت./9593/پ202/ص

ارسال نظرات