۱۸ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۶
کد خبر: ۱۶۰۷۷۵

خوش خدمتی ترکیه به آمریکا

خبرگزاری رسا _ جان کری وزیر امور خارجه آمریکا با هدف عادی سازی روابط ترکیه و اسرائیل و بحران سوریه به ترکیه سفر کرده است.
خوش خدمتي ترکيه براي آمريکا

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، شبکه بی بی سی در خبری به بررسی سفر جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا به ترکیه پرداخت و گفت: جان کری که امروز صبح به ترکیه سفر کرده است با وزیر امور خارجه ترکیه دیدار کرد. محتوای گفتگوها روابط ترکیه و استانبول و بحران سوریه بوده است.


گفتنی است که این سفر جان کری سومین سفر طی یک ماه اخیر به منطقه خاورمیانه و دومین سفر به ترکیه می باشد، مذاکرات وزیر حارجه آمریکا با وزیر خارجه ترکیه در حالی است که باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا ماه گذشته به منطقه سفر کرده است.
رئیس جمهور آمریکا در جریان سفر اخیرش به فلسطین اشغالی زمینه گفت وگوی تلفنی بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و رجب طیب اردوغان نخست‌وزیر ترکیه را فراهم کرد. نتانیاهو در این تماس تلفنی از اردوغان به خاطر حمله نظامیان صهیونیست به کشتی ترکیه‌ای حامل کمک‌های انسان‌دوستانه به غزه عذرخواهی کرد.


وزیر امور خارجه آمریکا که خواهان از سر گیری روابط دوستانه بین ترکیه و اسرائیل است، در کنفرانس خبری مشترک با همتای خود در این خصوص گفت: ترکیه و اسرائیل هردو از متحدان کلیدی آمریکا در منطقه هستند. ما امیدواریم توافق بین دو طرف بر عادی سازی روابط راه را برای همکاری های بیشتر باز کند و ما بتوانیم با هم برای گسترش صلح کاری کنیم و بخشی از روند صلح باشیم.
وزیر امور خارجه آمریکا همچنین در ادامه کنفرانس خبری در خصوص بحران سوریه گفت: من از وزیر امور خارجه، به خاطر فشار هایی که دولت ترکیه بر رژیم اسد آورده تشکر می کنم.
شایان ذکر است ترکیه همه تلاش خود را در همکاری با غرب و هم پیمانان منطقه ای آن به ویژه عربستان و قطر، برای کمک به گروه های تروریستی و مسلح در سوریه جهت براندازی نظام سوریه و خوش خدمتی برای آمریکا و رژیم صهیونیستی به کار گرفته ‌است./9161/خ

ارسال نظرات