۲۰ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۰
کد خبر: ۱۶۱۰۰۳
امام جمعه نکا:

دستیابی به فناوری صلح آمیز هسته ای اثبات اقتدار نظام اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه نکا با اشاره به روز ملی فناوری هسته ای افزود: دستیابی به فناوری هسته ای بیانگر اقتدار و عظمت ایران و ایرانی است و همه ما باید در این راستا تلاش کنیم.
امام جمعه نکاء

حجت الاسلام محمد باقر محمدی لائینی، امام جمعه نکا، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا با اشاره به روز ملی فناوری هسته ای افزود: دستیابی به فناوری هسته ای بیانگر اقتدار و عظمت ایران و ایرانی است و همه ما باید در این راستا تلاش کنیم.

 

وی اظهار کرد: موضوع هسته ای یک مسأله ملی است و رهبر معظم انقلاب، مسؤولان و مردم در این زمینه حرکت کرده و موفقیت های بزرگی را در این عرصه رقم زدند که موجب حیرت دنیا شد.

 

امام جمعه نکا ادامه داد: فناوری هسته ای تنها مختص دانشمندان نیست بلکه آحاد جامعه باید در راه رسیدن به این اصل مهم کمک کار جامعه و دانشمندان بوده و با حمایت از این فناوری، در بالندگی ایران اسلامی نقش داشته باشند.

 

حجت الاسلام لائینی، خاطرنشان کرد: فعالیت های دانشمندان جوان، تقویت روحیه خودباوری در میان جوانان است و این باور بایستی در بین جوانان شکوفا شود و به فعلیت برسد.

 

وی بیان داشت: ملت ایران اسلامی با وجود همه تهدیدها و تحریم‌ها و ترورها توانست به این فناوری ارزشمند دست یابد که این نشان از ایمان و مجاهدت جوانان و دانشمندان ایرانی دارد.

 

حجت الاسلام لائینی با بیان این که اعمال تحریم های برخی کشورهای غربی نمی تواند مانع دستیابی ایران به فناوری های نوین هسته ای شود، گفت: ایران اسلامی هیچ گاه به دنبال سلاح هسته ای نبوده و نخواهد بود.

 

امام جمعه نکا با بیان این که ایران اسلامی هیچ نیازی به سلاح هسته ای ندارد، افزود: ملت بزرگ ایران همواره پشتیبان نظام و رهبری بوده و هستند و هیچ گاه اجازه نخواهند داد دشمنان خللی در نظام ایجاد کنند.

 

حجت الاسلام لائینی با اشاره به این که تحریم های های غرب علیه ایران اسلامی موجب رشد و شکوفایی کشور در ابعاد مختلف شده است گفت: تحریم ها موجب شده نبوغ نخبگان ایرانی در عرصه های مختلف به ویژه ای فناوری صلح آمیز هسته ای بیش از گذشته فعال تر شود.

 

امام جمعه نکا گفت: بزرگداشت این روز بزرگ در تاریخ ایران از جمله وظایف ما است تا دانشمندان را در راه رسیدن به اهداف بلندشان دلگرم کنیم.

 

وی یادآور شد: فناوری دانش غنی سازی نه تنها در تأمین نیاز کشور به انرژی کاربرد دارد بلکه در دیگر حوزه ها همچون پزشکی و کشاورزی نیز می‌توان از این فناوری سود برد و ملت ایران ذره ای از این حق مسلم خود عقب نشینی نمی کند.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی اضافه کرد: دستیابی ملت ایران به فناوری هسته ای موجب حیرت جهانیان شده است و باید این اقتدار برای همیشه باقی بماند./950/ت302/ب

ارسال نظرات