۲۱ فروردين ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۳
کد خبر: ۱۶۱۱۵۱
رییس سازمان بازرسی کل کشور:

حماسه سیاسی با مشارکت گسترده مردم در انتخابات شکل می گیرد

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان بازرسی کل کشور تاکید کرد: اگر ما امروز در این شرایط سخت کشورمان را خوب هدایت کنیم می توان امت اسلامی را از این شرایط سخت عبور داد.
حماسه سیاسی با مشارکت گسترده مردم در انتخابات شکل می گیرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان،  حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی رییس سازمان بازرسی کل کشور، عصر دیروز در حسینیه جوادالائمه(ع) اصفهان با موضوع حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی به سخنرانی پرداخت وگفت: این که رهبر معظم انقلاب امسال را به نام حماسه سیاسی حماسه اقتصادی نام گذاری کردند پیام اصلی آن این است که ما در شرایط خطیری هستیم همانطور که سال پیش فرمودند ما در یک پیچ تاریخی هستیم، امت اسلامی شرایط سختی را سپری می کند و دشمنان نقشه هایی را تدارک دیده اند و این توطئه ها برا ی باز ایستادن امت اسلامی از پیشرفت و عدالت است.

 

وی در ادامه افزود: اگر ما اثرگذار نبودیم این همه قطعنامه و نشست برای چه بود؟ اگر جایگاه ویژه و ممتاز و تأثیرگذار در صحنه بین المللی نداشتیم این همه حساسیت برای چه بود؟ کمتر از چهل سال پیش دولت ها و وزرای این ملت را سفرا و وزارتخانه های انگلیس و آمریکا تعیین می کردند اما امروز تک تک ما تعیین کننده سرنوشت خودمان و صاحب اختیار و اراده هستیم.

 

رییس سازمان بازرسی کل کشور در ادامه بیان داشت: این مایه افتخار و مباهات ما است که برای بسیاری از مسائل مثل فلسطین، عراق، سوریه و لبنال نظر جمهوری اسلامی مهم است و به جایگاهی رسیده ایم که نه تنها در داخل سرنوشت در اختیارمان است بلکه در صحنه های بین المللی فقط و فقط ما با آمریکا رقیب هستیم.

 

حجت الاسلام پورمحمدی در ادامه ابراز داشت: در کشوری که پی در پی انتخابات داشته و از طیف های مختلف رأی آورده اند نشان از نشاط و حضور مردم دارد، میانگین حضور مردم در انتخابات ریاست جمهوری بالای شصت درصد بوده است، سخن از انتخابات آزاد معنایی ندارد، اگر انتخابات آزاد نبود، پس چرا مردم این طور در صحنه حضور دارند؟

 

وی در ادامه بیان داشت: چه کسی می تواند بگوید تا دو ماه دیگر رییس جهور کیست؟ وقتی رهبری بیان می دارد من تنها یک رأی دارم و تا روز انتخابات کسی از رأی من خبردار نمی شود مگر اینکه از روی دست خط من، پس از شمارش آرا پی ببرند این خود نشانه انتخابات آزاد و عادلانه است.

 

کاندیدای ریاست جمهوری در ادامه گفت: اگر ما امروز در این شرایط سخت کشورمان را خوب هدایت کنیم می توان امت اسلامی را از این شرایط سخت عبور داد.

 

وزیرکشور دولت نهم اظهار داشت: حماسه سیاسی با مشارکت گسترده و حضور پرشور مردم در انتخابات شوراها و ریاست جمهوری شکل می گیرد، با توجه به منابع فراوان و توانایی متخصصان جمهوری اسلامی است که رهبر معظم انقلاب تعبیر حماسه را به کار برده اند انتخاب رییس جمهور گام اول حماسه اقتصادی است؛ گام بعدی حماسه اقتصادی نظارت و مبارزه با مفاسد اقتصادی است و گام اساسی درحماسه اقتصادی نگرش به تولید است و بعد از تقویت و برداشن گام های اقتصادی گام بعدی حماسه سیاسی دیپلماسی قدرتمند است زیرا دیپلماسی، توان ملی به اضافه هوشمندی چانه زنی سیاسی است.

 

حجت الاسلام پورمحمدی درپایان بیان داشت: طبق آیات قرآن پس از اطاعت از پیامبر و رهبری جامعه، باید اختلافات و دعواها را کنار بگذاریم؛ اگر بخواهیم حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی شکل بگیرد باید بستر آن که همدلی، همبستگی، محبت، اعتماد و احترام گذاشتن به یکدیگر است را ایجاد کنیم، دست از اختلاف برداریم و با دوستان مروت داشته و با دشمنان مدارا و با دیپلماسی عزت، حکمت و مصلحت کارها را پیش ببریم./939/پ202/ج

ارسال نظرات