۲۱ فروردين ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۶
کد خبر: ۱۶۱۱۵۵

تشییع پیکر سه شهید گمنام دفاع مقدس در اردبیل

خبرگزاری رسا ـ همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) پیکر پاک سه شهید گمنام دوران هشت سال دفاع مقدس در دارالارشاد اردبیل تشییع خواهد شد.
تشییع پیکر سه شهید گمنام دفاع مقدس در اردبیل

ذکی‌الله خوشبخت، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل اظهار داشت: همزمان با سالروز شهادت حضرت صدیقه طاهره(س) پیکر مطهر سه شهید گمنام بر دستان مردم شهیدپرور استان اردبیل تشیع و به خاک سپرده می شود.

 

وی با بیان این‌که قبل از برگزاری مراسم معنوی سوگواری ایام فاطمیه و تشییع پیکر شهدا، ویژه برنامه های مختلفی پیش بینی شده است، خاطرنشان کرد: پیکر شهدای گمنام روز شنبه 24 فروردین وارد شهر اردبیل می شود و سپس ویژه برنامه های مختلف عزاداری و سوگواری با حضور مردم مؤمن اردبیل برگزار خواهد شد.

 

خوشبخت با اشاره به این‌که ویژه برنامه شبی با شهدا در همان روز در شهر اردبیل پیش بینی شده است، گفت: صبح روز 25 فروردین همزمان با سالروز شهادت بی بی دو عالم حضرت فاطمه زهرا(س) نیز مراسم تشییع و خاکسپاری این شهدای گمنام با حضور اقشار مختلف مردم برگزار می شود.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل یادآور شد: یکی از این شهدای گمنام در محوطه اداره کل اطلاعات استان اردبیل به خاک سپرده می شود و پیکر دو شهید گمنام دیگر نیز بعد از بررسی در دو شهر دیگر استان که اولویت با کلور، کوثر، گرمی، نیر و سرعین است، تشییع و خاکسپاری می‌شود.

 

وی از عموم مردم استان اردبیل خواست تا همچون همیشه با حضور پرشور و گسترده در مراسم تشییع، میزبان شایسته‌ای برای شهدای گمنام و افتخار‌آفرینان هشت سال جنگ تحمیلی باشند و گفت: به یقین مردم شهیدپرور استان بار دیگر دلدادگی خود به راه عزت‌مند شهدا و نظام اسلامی را نشان خواهند داد.

 

خوشبخت با اشاره به این‌که بر اساس اعلام کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح 176 شهید تفحص شده در روزهای گذشته همزمان با ایام فاطمیه در 29 استان تشییع می‌شود، خاطرنشان کرد: 46 شهید از شهدای تازه تفحص شده، شناسایی شده ‌اند.

 

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس اردبیل اعلام کرد: شهدای شناسایی شده در عملیات های‌ محرم، والفجر مقدماتی، کربلای یک، کربلای 8، خیبر، بدر، کربلای 9 و تک دشمن در سال 67 به شهادت رسیده‌اند./9352/ت303/ب

ارسال نظرات