۲۱ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۲
کد خبر: ۱۶۱۱۶۹
آیت الله مکارم شیرازی:

دولت و مردم سریعا به کمک زلزله زدگان بوشهر بشتابند

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله مکارم شیرازی ضمن ابراز همدردی با حادثه دیدگان زلزله بوشهر از مردم و دولت خواست با تمام وجود و توان به کمک زلزله زدگان بشتابند.
آيت الله مکارم شيرازي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید، صبح امروز در آغاز درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به زلزله بوشهر بر ضرورت امداد رسانی به زلزله زدگان تاکید و با خانواده های داغدیده که نزدیکان خود را در این حادثه از دست داده اند ابراز همدردی کرد و گفت: امیدواریم به برکت حضرت فاطمه زهرا(س) روح کشته شدگان این حادثه شاد شود و خداوند به بازماندگان اجر و صبر عنایت بفرماید.
 حضرت آیت الله مکارم شیرازی بر ضرورت کمک همه مردم به زلزله زدگان و تسریع در روند امداد رسانی دستگاه های مختلف به زلزله زدگان تاکید و تصریح کرد: هموطنان به فکر جبران خسارات باشند، دولت نیز احساس مسؤولیت بیشتری در این باره بکند و به داد آنها برسد.
این مرجع تقلید بیان داشت: کشوری که امکانات دارد نباید چندین ماه بگذرد و زلزله زدگان در چادر زندگی کنند، باید سریعا به فکر آنها بود تا مرهمی بر زخم های دل آنها از طریق جبران خسارات بگذارند و منازل مسکونی آنان ترمیم و بازسازی شود.
واکنش به فتوای عجیب رییس مفتیان عربستان
حضرت آیت الله مکارم شیرازی در ادامه سخنان خود فتوای آل الشیخ رییس مفتیان عربستان سعودی مبنی بر لزوم مبارزه مسلمانان با شیعیان را عجیب و دارای منشا سیاسی و فرهنگی دانست و گفت: وی اخیرا حکمی صادر کرده و با نهایت تعجب اعلام کرده که بر تمام مسلمانان لازم است با شیعیان مبارزه کنند؛ این فتوایی عجیب و دعوت به جنگ مذهبی در جهان اسلام است.
حضرت آیت الله مکارم شیرازی افزود:‌ وهابیون مصر نیز شروع به فعالیت و شیعه ستیزی کرده اند و تاکید می کنند که نباید با ایران رابطه برقرار شود؛ به عقیده ما سرچشمه این شیعه ستیزی دو عامل است، نخست این که افرادی مانند آل الشیخ رییس حکومت خود را اولوالامر می دانند و علت دیگر این که از دولت شان ارتزاق می کنند و از آنها حقوق می گیرند.
غرب به دنبال راه اندازی جنگ طایفه ای در جهان اسلام است
استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با تاکید بر این که غرب به دنبال راه اندازی جنگ طایفه ای در جهان اسلام است، ابراز داشت: دولت سعودی نیز با آمریکا و اسرائیل رابطه دارد و آنها را دعوت به اختلاف می کنند و دولتمردان و حکام سعودی نیز مفتیان را وادار به ایجاد اختلاف می کنند.
حضرت آیت الله مکارم شیرازی افزود: عامل دیگر وحشت از منطق شیعه و اهل بیت(ع) است، اینها حتی از ورود گردشگران شیعه به مصر هم هراس دارند و از رواج فرهنگ اهل بیت به شدت در وحشت هستند.
وی افزود: تمام کتب اهل سنت در کتابخانه های ما موجود است و ما هیچ هراسی نیز از این مساله نداریم اما آنها از وجود یک کتاب ما در کتابخانه های خود در وحشت و هراس هستند و ترس شان نیز از مکتب ما است.
این مرجع تقلید افزود: امیدواریم مفتیان ناآگاه دشمنان اصلی خود را بشناسند و جامعه اسلامی را به وحدت نه به جنگ، تفرقه و خونریزی دعوت کنند.
حُسن خلق زینت انسان است
این مرجع تقلید با اشاره به حدیث اخلاقی از حضرت پیامبر(ص) حسن خلق را یک اصل مهم دانست و با تاکید بر این که وهابیت با اقدامات دور از عقل و منطق بازگشت به عصر جاهلیت کرده است، تصریح کرد: آنها خشونت را به حد اعلی رسانده اند، در حالی که پیامبر اسلام مظهر حسن خلق بودند و در دوران جاهلیت همه را به حسن خلق دعوت کرد.
حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که حسن خلق از همه امور در میزان سنجش قیامت سنگین تر است، یادآورشد: برخی خیال می کنند مؤمن کسی است که همیشه عبوس باشد، اسلام نمی گوید زهد، تقوا و قداست در عبوس بودن است، ‌بلکه در حسن خلق و چهره گشاده داشتن و با زبان خوب و مؤدبانه صحبت کردن است؛
حسن خلق جاذبه عجیبی دارد، و در هر مکان و زمان زینت است./924/پ202/ج
ارسال نظرات