۲۳ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۱۶۱۴۴۸
امام جمعه قم:

لایه زیرین هیاهو در کره شمالی، ایران هراسی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قم گفت: کاندیداهای ریاست جمهوری ضمن آگاهی به حدود اختیارات و وظایف خود و توصیه‌های مراجع تقلید و توجه به سوگند رییس جمهوری جز سودای خدمت به این نظام و مردم در سر نداشته باشند.
1/ حجت الاسلام والمسلمين محمد سعيدي امام جمعه قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد سعیدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، با بیان این‌که انسان باید هستی و دارای خود را در راه خدا صرف کند و به او واگذار کند، گفت:  یکی از حوادث مهم در روز قیامت حضور پر شکوه و تأثیرگذار حضرت فاطمه زهرا(س) در قیامت است.

وی با اشاره به حدیثی از امام هشتم درباره حضور فاطمه زهرا(س) در قیامت ابراز داشت: در آن روز ندا داده می‌شود که ای مردم چشم‌هایتان را فرو بندید، تا وقتی که حضرت فاطمه(س) از محشر عبور می‌کند.

امام جمعه قم بیان داشت: حضرت زهرا(س) مهریه خود را شفاعت گناهکاران امت قرار دادند، البته مؤمنان باید لیاقت شفاعت را در خود به وجود آورند و این گونه نیست که هر کس بتواند به این شفاعت نائل آید.

حضرت فاطمه الگوی مناسبی برای عرصه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی است

وی ادامه داد:‌ اعتقاد به شفاعت به معنی جرأت پیدا کردن برای ارتکاب معصیت نیست، بلکه اعتقاد به شفاعت به معنی دمیدن روح امید در گناهکاران است که آنان را وادار به توبه و انجام عمل صالح کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی در خطبه‌های دوم نماز جمعه با اشاره به شهادت حضرت فاطمه(س) خاطرنشان کرد: بهار امسال ما با ایام پرپر شدن گل بوستان محمدی(ص) قرین شده است، آغاز و انجام امسال با نام و یاد حضرت زهرا(س) مزین شده و شایسته است که از این حجت خدا در عرصه سیاسی، اجتماعی، سیاسی درس گرفته شود.

وی گفت: خطبه فدکیه این بزرگوار یک حرکت سیاسی اسلامی و یک حرکت اقتصادی اسلامی بود، امسال سال فاطمی است، رهبر انقلاب نام امسال را حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی فرمودند، باید تلاش شود که آرمان این ذریه حضرت زهرا(س) به خوبی محقق شود.

امام جمعه قم ابراز کرد: در هفته جاری وقوع زلزله شدیدی مناطقی از استان بوشهر را لرزاند و خسارت جانی و مالی بر جای گذاشت، تعدادی از هموطنان جان باختند و تعدادی هم مجروح و در اثر تخریب مردم دچار مشکلات فراوان شدند.

وی گفت: تابستان بوشهر زودتر از جاهای دیگر می‌رسد، این مصیبت را خدمت امام زمان(عج) تسلیت عرض می‌کنیم و همچنین از علمایی که در این زمینه پیام دادند تشکر می‌کنیم، خوشبختانه ساماندهی برای مقابله با این مصیبت به سرعت انجام شد.

مردم در ساخت و سازها از برخی صرفه‌جویی‌ها نا به جا پرهیز کنند

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی ادامه داد: لازم است که در برنامه‌های اجرایی هماهنگی لازم باشد، مردم باید کمک‌های خود را بر اساس نیاز و اعلام مسؤولان تقدیم کنند، در کشور به لحاظ وقوع زیاد زلزله باید درس‌های لازم را برای پیشگیری از خسارت‌های جانی و مالی از این حوادث گرفته باشیم.

وی افزود: خود مردم در کشور به طور کلی در هنگام ساخت و سازها از بعضی صرفه‌جویی‌های نا به جا و سهل‌انگاری‌ها پرهیز کنند و مسؤولان ناظر بر این ساختمان‌ها نیز باید در نظر داشته باشند تأیید کردن بنای یک ساختمان برای آنان مسؤولیت‌آور است.

امام جمعه قم با اشاره به سفرهای نوروزی خاطرنشان کرد: در سفرهای نوروزی بیش از 1000 کشته در اثر خستگی، خواب‌آلودگی و ایمن نبودن ماشین‌ها بر ملت ما تحمیل شد، رانندگان قوانین رانندگی را رعایت کنند.

وی گفت: راننده نباید با جان سرنشینان ماشین با بی‌احتیاطی برخورد کند و همچنین از نهادهایی که در سفرهای نوروزی و هنگام وقوع سیل و زلزله به یاری مردم می‌شتابند تشکر می‌کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی با اشاره به مذاکرات هسته ای آلماتی 2 بیان داشت: در مذاکرات هسته‌ای تیم ایران با منطق حضور پیدا کرد، ایران با منطق قوی وارد مذاکرات شد، طرف خارجی مطالب قابل توجهی ارائه نکرد بلکه حتی اختیارات لازم برای پاسخ به پیشنهادهای ایران را نداشتند.

کاندیداها به معنای سوگند ریاست جمهوری توجه داشته باشند

وی با اشاره به این‌که ملت ایران چیزی جز حقوق هسته‌ای خود را در چارچوب قوانین نمی‌خواهد، اظهار داشت: در این راه شهدای هسته‌ای را تقدیم انقلاب کرده‌ایم، ایران اسلامی همیشه از تمامیت حقوق خود دفاع کرده و در این مسیر ذره‌ای از حق خود کوتاه نخواهد آمد.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: آمریکا و صهیونیست‌ها نمی‌خواهند این مذاکرات به نتیجه برسد، زیرا وجود ایران هسته‌ای خاری در چشم این مستکبر است، این در حالی است که آمریکا خود دارای سلاح‌های اتمی فراوان است.

وی ابراز داشت: کره شمال تنها 10 کلاهک هسته‌ای دارد و تا کنون سه آزمایش هسته‌ای انجام داده است، که از بسیاری از کشورهای جهان کمتر است، این هیاهو برای کره شمالی بازی‌ای بیشتر نیست، لایه‌های زیرین این هیاهو ایران‌هراسی است، شعار ایران اسلامی انرژی هسته‌ای برای همه و سلاح هسته‌ای برای هیچ کس است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی افزود: ایران اسلامی به یمن اعتقاد به خدا و اهل‌بیت(ع) با اعتقاد و التزام عملی به ولایت فقیه مردمی‌ترین حکومت‌ها را دارد و مردم تحت عنایات قرآن و عترت(ع) حرف اول را می‌زنند.

وی گفت: کاندیداهای ریاست جمهوری ضمن آگاهی به حدود اختیارات و وظایف خود و توصیه‌های مراجع تقلید و توجه به سوگند رییس جمهوری جز سودای خدمت به این نظام و مردم در سر نداشته باشند و تلاش کنند همه نقاط رییس جمهوری فعلی و گذشته را واجد باشند و از نقاط ضعف آنان فاصله بگیرند./914/پ201/ج

ارسال نظرات