۲۳ فروردين ۱۳۹۲ - ۲۲:۳۲
کد خبر: ۱۶۱۴۸۲
امام جمعه آمل:

توسل به ولایت اهل بیت سبب تعالی انسان می شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه آمل با تاکید بر این که آب حیات از چشمه ولایت می جوشد، گفت: توسل به ولایت اهل بیت می تواند درون و بیرون انسان را بیمه کرده و او را به تعالی برساند.
حجت الاسلام رحماني، امام جمعه آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام محمدعلی رحمانی آملی، امام جمعه آمل جمعه شب در مراسم عزاداری ایام فاطمیه که در بیت حضرت آیت الله جوادی آملی برگزار شد با بیان این که مشکلات جهان به دلیل فاصله گرفتن از کوثر است، گفت: انسان در هر جایی که زندگی کند اگر در کنار حوض کوثر نباشد هلاک خواهد شد.

 

وی با اشاره به این که همه جنگ ها و خون ریزی ها به سبب فاصله گرفتن از ولایت علی و آل علی است، بیان داشت: انسان فطرتی الهی دارد که برای انجام برنامه های خود نیازمند الگو است تا این مسیر را به نحوی ارزنده طی کند.

 

حجت الاسلام رحمانی آملی با بیان این که علم می تواند مشکلات زندگی انسان را حل کند ولی برای حل مشکلات درونی باید به دنبال راه چاره باشیم، خاطرنشان کرد: انسان باید به ولایت ائمه معصومین(ع) تکیه بزند که توسل به این بزرگواران ضامن سعادت انسان است.

 

استاد حوزه علمیه آمل با تاکید بر این که آب حیات از چشمه ولایت می جوشد، گفت: توسل به ولایت اهل بیت می تواند درون و بیرون انسان را بیمه کرده و او را به تعالی برساند.

 

امام جمعه آمل با بیان این که هر روز بشر به دنبال ساخت سلاح های اتمی و کشنده است ولی این سلاح ها قدرت نمی آورد، بیان داشت: زمانی که هوا و هوس های انسان طغیان کند سبب خواهد شد که او  بیچاره شده و از مسیر اصلی منحرف شود.

 

وی با اشاره به این که باید از این حوض کوثر بهره گیریم و در سفره ائمه معصومین(ع) حضور داشته باشیم، خاطرنشان کرد: حضور در مجلس حضرت فاطمه الزهرا(س) به عنوان یک معجزه ای است که نصیب هر فردی نمی شود و ما باید به خاطر این امر افتخار کرده و بر خود ببالیم.

 

حجت الاسلام رحمانی آملی با بیان این که انسان باید به دنبال اعمال صالح و نیکو باشد که ثمرات ارزنده ای برای او خواهد داشت، گفت: اگر انسان به دنبال امور باطل و گناهان برود ضرر خواهد کرد.

 

استاد حوزه علمیه آمل با تاکید بر این که عشق به اهل بیت سبب می شود تا انسان به مراتب ارزنده ای دست پیدا کند، بیان داشت: انسان باید در تلاش باشد تا بر معرفت خود به اهل بیت افزوده و اهتمام ارزنده ای را در راستای قرب الی الله داشته باشد./950/پ202/ب

ارسال نظرات