۲۴ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۱۶۱۵۴۴
باهنر:

علت اصلی مشکلات اقتصادی ضعف مدیریت است

خبرگزاری رسا ـ نایب رییس دوم مجلس شورای اسلامی بخش عمده مشکلات کشور را ناشی از سیاست‌های ضعیف داخلی دانست.
محمد رضا باهنر

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، محمد رضا باهنر، نایب رییس مجلس شورای اسلامی، شامگاه جمعه، بیست و سوم فروردین در دیدار با نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، با بیان این که تحقق شعار حماسه اقتصادی، حماسه سیاسی یک ضرورت مهم برای کشور به شمار میرود، تصریح کرد: با توجه به اتفاقاتی که در سال‌های اخیر در ابعاد داخلی و بین المللی رخ داد ضروری است تا با اقدامات حماسه‌گونه در تحقق این شعار گام‌های مهمی برداشت.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین کشور با اشاره به مسائل و مشکلات اقتصادی کشور، بیان کرد: در سال‌های اخیر در بخش اقتصادی، برنامه‌ها و اقدامات خوبی اجرا شد اما این اقدامات در خور شأن ملت ایران نبوده و ضروری است تا در این حوزه برنامه‌ها و اقدامات بهتر و مؤثرتری تدوین و اجرا شود.

بیش از 70 درصد از مشکلات اقتصادی کشور ناشی از سیاست‌های ضعیف داخلی است

وی با بیان این که بیش از 70 درصد از مشکلات اقتصادی کشور ناشی از سیاست‌های ضعیف داخلی است، بیان کرد: مشکلاتی که در حال حاضر گریبان گیر اقتصاد کشور است ناشی از تحریم‌های دشمن نبوده و بسیاری از آن ها به سیاست‌های ضعیف، ناکارآمد و متغیر داخلی مربوط می شود.

باهنر با اشاره به این که فعالیت های انجام شده بسیار زیاد اما فعالیت های انجام نشده بیش از آن است، اظهار داشت: از آنجایی که مطالبات مردمی به حق است و محدود هم نیست؛ بنابراین توزیع امکانات به یک میزان در نقاط مختلف کشور حق قانونی مردم است.

تدوین سند توسعه راهبردی هر استان از انجام فعالیت های سلیقه ای جلوگیری می کند

نایب رییس مجلس شورای اسلامی، تدوین سند توسعه راهبردی هر استان بر اساس شاخص جمعیت، بودجه، مساحت و میزان محرومیت را امری لازم دانست و گفت: اگر این سند تدوین شود، آن موقع می توان بر اساس اولویت ها تصمیم گیری و از کارهای سلیقه ای خودداری کرد.

وی به پرتلاش بودن دولت نهم و دهم در زمینه خدمت رسانی اشاره کرد و گفت: در این دو دولت، کارهای بسیار خوبی صورت گرفته است اما به سبب نداشتن برنامه مدون مشکلاتی ایجاد شد.

وی در پایان افزود: مردم حماسه‌سازان سال حماسه اقتصادی، حماسه سیاسی هستند و با حضور حماسی خود در انتخابات نمی‌گذارند خواب شوم دشمن تعبیر شود./9457/پ202/ج

ارسال نظرات