۲۴ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۴
کد خبر: ۱۶۱۵۸۳
آیت الله حسینی زنجانی:

بهره‌مندی از تجربه دیگران مقدمه سیر الی الله است

خبرگزاری رسا _ آیت الله حسینی زنجانی در جمع طلاب حوزه علمیه زنجان گفت: از تجربه‌های دیگران استفاده کنید و اشتباهاتی که دیگران تجربه کرده‌اند شما دوباره تکرار نکنید، در حقیقت باید بتوانید از تجربه و توصیه‌های معرفتی بزرگان دین برای سیر الی الله استفاده کنید.
آيت سيد محمد حسيني زنجاني مدير حوزه علميه زنجان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، آیت الله سیدمحمد حسینی زنجانی، استاد خارج فقه و اصول امروز در ادامه سلسله مباحث اخلاقی طلاب حوزه علمیه زنجان اظهار داشت: معنای تحت امر ولایت خدا بودن، باور کردن خداوند با ذرات وجودی است.

وی افزود: هر قدر خود را تحت هیمنه و سایه الهی احساس کردیم، به یقین اعمالمان نیز فرق خواهد کرد، یکی از برکات کسب معرفت الهی، خدامحوری در زندگی است که در این صورت همه اعمال انسان اعم از خوردن، خوابیدن و ... با خدایی می‌شود، کسی که خدامحوری را در زندگیش پیدا نکند، باخته است.

آیت الله حسینی با تأکید بر این‌که نباید اشتباهات دیگران را دوباره تکرار کرد، افزود: از تجربه‌های دیگران استفاده کنید و اشتباهاتی که دیگران تجربه کرده‌اند شما دوباره تکرار نکنید، درحقیقت باید بتوانید از تجربه و توصیه‌های معرفتی بزرگان دین برای سیر الی الله استفاده کنید.

این استاد خارج فقه و اصول در ادامه با تشریح انواع ایدئولوژی و تفکرات موجود در جهان و قوانین به خصوصی که هر کدام دارند، تصریح کرد: هر تفکر و ایدئولوژی در جهان یک تقوایی دارد که باید رعایت شود، مانند تقوای مادی گراها، تقوای سیاسی و ... که البته تقوای اسلامی بسیار متفاوت با این گونه تقواها است چراکه نشأت گرفته از خداباوری است.

وی با اشاره به نعمت ها و موهبت های الهی افزود: متأسفانه گاه انسان از نعمت های بی شمار الهی غافل می شود، باید خود را به سمت خداوند سوق دهیم و حضرت حق نیز برای این کار قرآن و عترت را برای بشریت عطا فرموده است.

آیت الله حسینی افزود: هیچ گاه روح و جسم انسان آباد نخواهد شد، مگر با یاد خداوند، چون کمال مطلق خدا است و لحظه ای را که از یاد خدا غافل باشیم، همان لحظه را باخته ایم./935/پ202/س

ارسال نظرات