۲۵ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۷
کد خبر: ۱۶۱۷۲۲
نماینده خبرگان رهبری:

دوری از ولایت حکایت تلخ صدر اسلام را تکرار می‌کند

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام والمسلمین پورمحمدی گفت: حجاب، عفاف و دفاع از ولایت و امامت ویژگی این بانوی بزرگ و نمونه اسلام بود، امروز نیز همگان وظیفه دارند در دفاع از حریم ولایت از یکدیگر سبقت بگیرند، دوری از ولایت همان حوادث تلخ دوران صدر اسلام را تکرار خواهد کرد.
حجت الاسلام و المسلمين محمدتقي پورمحمدي، نماينده مردم آذربايجان شرقي در مجلس خبرگان رهبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری، امروز در مراسم عزاداری و سوگواری سالروز شهادت حضرت صدیقه طاهره(س) در مراغه اظهار داشت: دفاع حضرت زهرا (س) از فدک نه تنها به عنوان سرمایه مالی، بلکه دفاع از امامت و ولایت حضرت علی(ع) بود.

 

وی با بیان این‌که حضرت زهرا(ع) در دفاع از حریم ولایت به شهادت رسید، گفت: فدک به عنوان ملکی که از سوی پیامبر(ص) در زمان حیات ایشان به حضرت زهرا (س) اهدا شده بود، می توانست در راه تثبیت خط امامت، ولایت و گسترش تفکر شیعه به کار رود.

 

امام جمعه مراغه جهالت بشری را عامل دیگر شهادت دخت نبی اکرم(ص) دانست و گفت: زمانی که منافقان به خانه آن حضرت هجوم برده و درب آن را آتش زدند، اولین چیزی که حضرت فاطمه پیگیر آن شد، وجود حضرت علی(ع) بود، این مسأله نشان دهنده اهمیت امامت و ولایت حضرت علی(ع) به عنوان امام، جانشین و وصی پیامبر(ص) بود.

 

نماینده خبرگان رهبری حضرت فاطمه را الگوی ولایت مداران حقیقی و رهپویان راه حقیقت دانست و تصریح کرد: حمایت و تبعیت از رهبری از مهم‌ترین آموزه های آن بانوی مکرم اسلام است، امروز با وجود توطئه‌های دشمنان پس از پیروزی انقلاب اسلامی، مردم ایران در سایه پیروی و اطاعت و حمایت از رهبری همیشه پیروز بوده‌اند.

 

وی الگوپذیری از سیره حضرت فاطمه(س) را مورد تأکید قرار داد و گفت: حجاب، عفاف و دفاع از ولایت و امامت ویژگی این بانوی بزرگ و نمونه اسلام بود، امروز نیز همگان وظیفه دارند در دفاع از حریم ولایت از یکدیگر سبقت بگیرند، دوری از ولایت همان حوادث تلخ دوران صدر اسلام را تکرار خواهد کرد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین پورمحمدی ادامه داد: در تاریخ شاهدیم که جهالت و انحراف بشر پس از ارتحال پیامبر گرامی اسلام(ص) به جایی می رسد که قدر سرمایه ای درخشان و ارزشمند چون فاطمه زهرا(س) را نمی داند و آن نور دیده نبوت را به شهادت می رسانند.

 

امام جمعه مراغه در پایان ولایت مداری را وظیفه شرعی همگان دانست و افزود: تنها راه نجات از توطئه های روزافزون دشمنان نظام اسلامی تبعیت محض از ولایت در مسیر تحقق حماسه سیاسی و اقتصادی است، باید آگاه بود که دشمنان برای مقابله با این هدف متعالی برنامه ریزی کرده اند./935/پ202/س

ارسال نظرات