۲۶ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۵
کد خبر: ۱۶۱۸۱۱
حجت الاسلام جوادی:

سیره علوی نجات‌بخش امت اسلام از فتنه و انحراف است

خبرگزاری رسا ـ رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسرا با بیان این که بردباری امام علی(ع) است که از جایگاه ولایت می جوشد، بیان داشت: در مستدرک نهج البلاغه آمده است که حضرت فرمود من آن قدر راست گفتم که حتی یک دوست برای من باقی نماند
حجت الاسلام جوادي آملي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام مرتضی جوادی آملی، مسؤول حوزه علمیه و مرکز تخصصی امام حسن عسکری(ع) آمل ظهر، امروز در مراسم عزاداری شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) که در سالن اجتماعات حوزه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل برگزار شد، با بیان این که حضرت زهرا(س) یک موقعیت استثنایی دارد و جایگاه ایشان در نظام هستی مرکز کانونی و محور است، گفت: نقش محوری حضرت فاطمه زهرا(س) به لحاظ مقام و موقعیتی که برای ایشان است بسیار حساس و کلیدی است.

 

وی با اشاره به جایگاه والای حضرت فاطمه زهرا(س)، گفت: حقیقتی که خزائن اسرار الهی است جا ندارد که ما فقرای این میدان معرفت حد و مرزی را مشخص کنیم که چگونه ایشان نقش کانونی در نظام هستی دارد.

 

رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسرا با تأکید بر این که حضرت فاطمه زهرا(س) حجت مستقیم الهی بر امامان ما است، بیان داشت: مقام ولایت حضرت صدیقه طاهره(س) مقامی است که امام خمینی(ره) فرمود اگر زهرا مرد بود بدون شک رسول می شد و ایشان هیچ چیزی از نظر موقعیت باطنی کم ندارد.

 

حجت الاسلام جوادی با بیان این که ولایت باطن رسالت، امامت و حجت است، خاطرنشان کرد: حضرت فاطمه زهرا(س) در حد اعلا از حقیقت ولایت برخوردار بود.

 

مسؤول حوزه علمیه و مرکز تخصصی امام حسن عسکری(ع) آمل با اشاره به این که حضرت فاطمه زهرا(س) کسی است که اگر او نبود برای امام علی(ع) کفو و همتایی وجود نداشت، گفت: دین به حدی می رسد که تنها رضایت حضرت صدیقه طاهره(س) می تواند راهگشا باشد.

 

رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسرا با بیان این که شجاعت حضرت علی(ع) را باید این جا شناخت که با همه قدرتش صبر کرد، بیان داشت: حضرت علی(ع) به خاطر اسلام و باقی ماندن نام حضرت محمد(ص) دست به شمشیر نبرد و درایت کرد که نشانگر قدرت علوی است.

 

وی با تاکید بر این که ما باید در همه جهات از امام علی(ع) درس بگیریم و سیره این امام همام را سرلوحه امور خود قرار دهیم، گفت: جایی که سبب اختلاف و تفرقه امت است ولو به ضرر ما باشد باید کنار بیاییم.

 

حجت الاسلام جوادی با بیان این که بردباری امام علی(ع) مسأله ای است که از جایگاه ولایت می جوشد، بیان داشت: در مستدرک نهج البلاغه آمده است که حضرت فرمود من آن قدر راست گفتم که حتی یک دوست برای من باقی نماند./950/پ202/س

ارسال نظرات