۲۹ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۳
کد خبر: ۱۶۲۲۷۹

چند خبر کوتاه از جنوب غرب

خبرگزاری رسا ـ بام ایران میزبان چهل و نهمین جشنواره منطقه ای سینمای جوان، برگزاری همایش شاهنامه خوانی در دزفول، تجهیز کتابخانه تخصصی حوزه دین در شهرستان کیار و اجرای طرح تلاوت نور در کانون های مساجد لرستان عناوین چند خبر کوتاه از جنوب غرب هستند.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در جنوب غرب، چهل و نهمین جشنواره منطقه ای سینمای جوان از تاریخ 10 تا 13 تیرماه سال 1392 به مدت چهار روز در شهرستان شهرکرد، با حضور استان های آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، زنجان، گیلان، کرمان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، گلستان، خوزستان، لرستان، مرکزی و چهارمحال و بختیاری برگزار می شود.

براساس این گزارش جشنواره در 3 بخش مسابقه فیلم کوتاه، فیلم نامه و عکس برگزار خواهد شد.

گفتنی است هدف جشنواره، ارتقای سطح آگاهی، تجربه و بینش نسل جوان برای نیل به سینمای ملی با هدف بسط و تعمیم ارزش های والای دینی و هویتی، تحکیم خانواده، موضوعات اجتماعی و فرهنگی، امید، عدالت، فرهنگ شهادت و دفاع مقدس، دستاوردهای جدید علمی، ظرفیت های فرهنگی، تمدنی، تاریخی و جغرافیایی کشور، با نگاه به پرورش هنرمندانی متعهد، خلاق و توانمند که موجب دستیابی به آثار فاخر فیلم کوتاه می شود و معرفی و ارزیابی بهترین تولیدات یکساله در مناطق یاد شده، اعلام شده است.

لازم به ذکر است از هم اکنون تا 23 اردیبهشت ماه علاقه مندان و هنرمندان 15 استان ذکر شده می توانند جهت شرکت در جشنواره و نام نویسی به روش اینترنتی به سایت انجمن به نشانی www.iycs.ir مراجعه کنند.

برگزاری همایش شاهنامه خوانی در دزفول

فروزان مهرانپور، رییس اداره کتابخانه های عمومی دزفول اظهارداشت‌: همایش شاهنامه خوانی 26 اردیبهشت ماه امسال به مناسبت سالروز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی در شهرستان دزفول با حضور مدعوین استانی و شهرستانی برگزار شد.

مهرانپور افزود: این برنامه با همکاری اداره کتابخانه های عمومی دزفول و کانون شاهنامه خوانی شهرستان دزفول برگزار شد.

وی با اشاره به اهداف برگزاری همایش شاهنامه خوانی در دزفول عنوان کرد: هدف از برگزاری این همایش ایجاد فضایی دوستانه برای شاهنامه خوانان و نقالان استان خوزستان، معرفی شاهنامه خوانان و نیز تقدیر و تجلیل از خیران و نیکوکارانی است که با حمایت های خود سبب پیشرفت عرصه شاهنامه خوانی استان شده اند.

تجهیز کتابخانه تخصصی حوزه دین در شهرستان کیار استان چهارمحال و بختیاری

حجت الاسلام حسن بت شکن، سرپرست تبلیغات اسلامی شهرستان کیار با اشاره به راه اندازی کتابخانه تخصصی این نهاد در سال گذشته و با جمع آوری 800 جلد کتاب دینی گفت: تجهیز این کتابخانه با افزوده شدن 500 عنوان کتاب جدید در ابتدای سال 92 آغاز شد.

وی اسلام و تربیت کودکان، مباحث سیاسی بحارالانوار، مروری بر دیدگاه های رهبر معظم انقلاب، ادیان زنده شرق، مقتل جامع سیدالشهدا، کلیات محتشم کاشانی، دایره المعارف صحابه پیامبراعظم(س)، فرهنگ زندگی نامه پیامبراعظم(ص)، پیروزی دشوار، جاده جنگ، در کمین گل سرخ و فرهنگ جامع شهادت معصومین را از عناوین و موضوعات کتاب های کتابخانه تخصصی دینی کیار برشمرد.   

اجرای طرح تلاوت نور در کانون های مساجد لرستان

حجت الاسلام سید علی موسوی، مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد لرستان از اجرای طرح تلاوت نور در کانون های مساجد لرستان خبر داد و  اظهار داشت: این طرح با هدف ایجاد فضای قرآنی و معنوی در مساجد و به مناسبت سالروز وفات حضرت فاطمه(س) برگزار شده است.

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد لرستان افزود: ثواب این قرائت قرآن به حضرت زهرا(س) و آیت الله فاضل لنکرانی به عنوان بنیان گذار ایام فاطمیه هدیه می شود./9458/د101/غ

 

ارسال نظرات