۳۰ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۱
کد خبر: ۱۶۲۳۸۵
رییس سازمان حج و زیارت خبر داد؛

ساخت حسینیه در نجف و کربلا

خبرگزاری رسا ـ‌ حجت الاسلام موسوی از احداث حسینیه در نجف و کربلا برای اسکان زائران ایرانی خبر داد.
موسوي رييس سازمان حج و زيارت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت‌الاسلام سیداحمد موسوی، رییس سازمان حج و زیارت کشور امروز پیش از خطبه‌های نماز جمعه اردبیل با تأکید بر این‌که نباید سهمیه خاص، ویژه و جداگانه‌ای مجزا از سهمیه مردمی وجود داشته باشد، اظهار داشت: در شأن ملت ایران نیست که در کاروان زیارتی و عبادی، معنوی بی‌عدالتی حاکم شود.

 

وی با تأکید بر این‌که سهمیه حج افراد و گروه‌های خاص قطع شده است، خاطرنشان کرد: اخیرا دو هزار تا سه هزار سهمیه را به تعداد سهمیه‌ها افزایش دهیم که سهمیه حج امسال در مقایسه با سال‌های گذشته بیشتر شده و در این زمینه هیچ گونه نگرانی وجود ندارد.

 

حجت الاسلام موسوی با اشاره به مذاکرات خود با طرف عربستانی برای افزایش سهمیه ایران در حج و عمره امسال گفت: دستورالعمل سهولت در سفر معنوی حج، عتبات عالیات و سفرهای دیگر بدون ماده و تبصره خاص اجرایی می شود تا عاشقان اهل بیت هر زمانی که خواسنتد عازم این سفر معنوی شوند.

 

رییس سازمان حج و زیارت کشور با اشاره به فعالیت دیگر شرکت های مجری در عتبات عالیات به همراه شرکت شمسا نیز گفت: فعالیت یک شرکت در این زمینه معقول و منطقی نبود، از این رو راه را باز کردیم تا شرکت‌های دیگر نیز به این عرصه وارد شوند و در کنار افزایش شرکت‌ها خدمات و افزایش رفاه عمومی، هر وقت مردم ما خواستند به راحتی بتوانند به زیارت عتبات عالیات بروند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود از ساخت حسینیه برای زائران ایرانی در کربلا و نجف خبر داد و اظهار داشت: این حسینیه ها برای اسکان افراد کم درآمد و آن عده که دوست دارند در این سفر معنوی با هزینه کم از معنویت موجود بهره‌برداری کنند، ساخته خواهند شد.

 

حجت الاسلام موسوی با اشاره به پیگیری های صورت گرفته در این خصوص گفت: ‌در ایام نوروز اعزام روزانه 40 اتوبوس به 140 اتوبوس رسید و پروازها نیز به همین میزان افزایش داشت، امیدواریم با اجرای طرح های تسهیل در سفر به عتبات عالیات شاهد افزایش بیش از پیش مسافران عتبات عالیات باشیم./9352/پ202/س

 

ارسال نظرات