۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۸
کد خبر: ۱۶۲۷۰۲

اختلاف شدید بین دوستان سوریه

خبرگزاری رسا _کشورهایی همانند عربستان، ترکیه و قطر که پیش از این خواهان کمک نظامی به مخالفان سوریه بودند، پس از اتمام جلسه،در تغییر موضعی آشکار اعلام کرده اند که خواهان راه حل سیاسی هستند و حاضرند کمک بکنند.
اختلاف بين گروه دوستان سوريه

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، شبکه بی بی سی در خبری به بررسی و تحلیل نشست دوستان سوریه در استانبول ترکیه پرداخت و گفت: مخالفان دولت سوریه نتوانستند به هیچ یک از اهدافشان از جمله مداخله مستقیم نظامی کشورهای گروه دوست سوریه و اعمال منطقه پرواز ممنوع در شمال و جنوب سوریه برسند.


خبرنگار بی بی سی در ترکیه نیز در همین خصوص گفت: طول کشیدن جلسه دیروز نشان دهنده این است که اختلاف بین اعضای شرکت کننده در این گروه وجود دارد. از یک سو کشورهای عربی مخالف دولت سوریه همچون قطر و عربستان و کشورهای غربی همچون انگلیس، فشار می آوردند که کشورهای غربی با ارسال سلاح و کمک های نظامی به مخالفان دولت بشار اسد موافقت کنند، از طرف دیگر کشورهای دیگر مخالف این قضیه هستند.


پس از اتمام جلسه کشورهایی همانند عربستان، ترکیه و قطر که پیش از این خواهان کمک نظامی به مخالفان سوریه بودند،در تغییر موضعی آشکار اعلام کرده اند که خواهان راه حل سیاسی هستند و حاضرند کمک بکنند.


داود اغلو وزیر امور خارجه ترکیه در پایان این نشست گفت: کشورش به بیانیه سال 2012 ژنو پایبند است.

 
گفتنی است در بیانیه ژنو از طرفین درگیر در سوریه خواسته شده بود که ضمن اعلام آتش بس، دولت انتقالی تشکیل داده شود و پس از آن انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری برگزار گردد.


بی بی سی در انتها گفت: اگر دولت ترکیه و برخی دیگر از کشورهای عرب مواضعشان را تعدیل کرده باشند، به مواضع روسیه بسیار نزدیک شده اند و احتمال اینکه بحران سوریه از طریق گفتگو و راه حل سیاسی به نتیجه برسد وجود دارد./1415/9161/خ

ارسال نظرات