۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۱
کد خبر: ۱۶۲۸۵۹
نماینده خبرگان رهبری:

حماسه سیاسی ضرورت صدور آرمان انقلاب اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی گفت: خلق حماسه سیاسی لازمه اثرگذاری دیپلماسی خارجی کشور در عرصه های بین المللی و ضروتی برای صدور آرمان های انقلاب اسلامی است.
حجت الاسلام والمسلمين محمدتقي پورمحمدي، نماينده مردم آذربايجان‌شرقي در مجلس خبرگان رهبري

حجت الاسلام و المسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با تشریح ضرورت حضور همگانی در انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: رهنمودهای رهبر معظم انقلاب مبنی بر برگزاری انتخاباتی پرشور و آگاهانه رسالت همگان را حساس و با اهمیت کرده است.


وی با تأکید بر این که دشمنان به دنبال سیاه‌نمایی و سوژه‌های تخریبی علیه نظام اسلامی ایران هستند، خاطرنشان کرد: نامزدهای انتخاباتی بایستی با حفظ شأن نظام، با برخی ندانم‌کاری‌ها بهانه و سوژه دست دشمنان ندهند، نباید نتیجه مثبت حضور میلیونی ملت در انتخابات را ضایع کرد، امروز مهم‌ترین هدف مسؤولان در کنار برگزاری انتخابات سالن، حفظ ارزش‌های اسلامی نظام است، باید با جلب رضایت مردم، زمینه حضور حماسی را فراهم کنند.

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی خواستار تبیین شاخص‌های انتخاب اصلح در میان اقشار مختلف جامعه شد و گفت: باید این حقیقت مهم و اساسی را دانست که خلق حماسه سیاسی لازمه اثرگذاری دیپلماسی خارجی کشور در عرصه های بین المللی و ضروتی برای صدور آرمان‌های انقلاب اسلامی است.

وی شور و نشاط سیاسی را لازمه حضور پرشور مردم در پای صندوق‌های رأی دانست و افزود: مردم در انتخابات جدا از اختلاف سلایق، باید به گونه‌ای تعامل، هماهنگی و وحدت داشته باشند که مشکلاتی همچون انحراف‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و امنیتی ایجاد نشود.

امام جمعه مراغه با اشاره به تلاش دشمنان در جهت حضور کم رنگ مردم در انتخابات خردادماه اظهار داشت: استکبار جهانی از ماه ها قبل تحولات انتخاباتی کشور را رصد کرده است و درصدد مأیوس کردن مردم از انتخابات است، غافل از این که ملت ایران حماسه پرشور 22 بهمن سال گذشته را بار دیگر تکرار خواهند کرد.

نماینده خبرگان رهبری در ادامه با تأکید بر این‌که باید به شعور سیاسی و درک عمومی احترام گذاشت، خطاب به نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا خاطرنشان کرد: نامردهای انتخاباتی وعده‌های غیرقابل عمل و غیرعقلایی به مردم ندهند که در صورت عدم تحقق شعارها عامل مهمی در بدبینی مردم نسبت به نظام اسلامی و جایگاه نمایندگی مجلس خواهد بود.

وی همچنین خواستار پرهیز از ریخت و پاش‌ها و اسراف در تبلیغات انتخاباتی شد و گفت: عمل به قانون نیز باید مورد توجه کاندیداها باشد، ضمن این‌که انصاف لازمه تبلیغ صحیح و مورد تائید اسلام است، باید دانست که هدف حضور حداکثری مردم در انتخابات بوده و کسانی که در انتخابات رد صلاحیت شده اند به معنای آن نیست که در هیچ زمینه ای صلاحیت ندارند./935/ت301/س

ارسال نظرات