۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۰۱:۱۰
کد خبر: ۱۶۲۹۵۰

نخستین مجمع طلاب حافظ قرآن در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نخستین مجمع طلاب حافظ قرآن کریم در دارالقرآن علامه طباطبایی صاحب تفسیر المیزان برگزار شد.
دارالقرآن علامه طباطبايي در قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نخستین مجمع طلاب حافظ قرآن کریم حوزه علمیه قم دوشنبه شب با حضور آیت الله محمدعلی گرامی از اساتید درس خارج حوزه علمیه قم و معاون تهذیب حوزه های علمیه در محل  دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد.
آیت الله گرامی در این برنامه تاسیس دارالقرآن علامه طباطبایی را گامی مهم در جهت زنده نگه داشتن یاد و نام آن استاد و مفسر برجسته قرآن کریم ارزیابی کرد.
وی حفظ قرآن را دارای اهمیت بسیار دانست و با تاکید بر این که قاریان و حافظان قرآن باید قدر موقعیت و جایگاه خود را بدانند، یادآورشد: اطلاق روایات مربوط به حفظ قرآن اختصاص به زمان خاصی ندارد و در همه زمان ها باید به حفظ قرآن اهتمام داشت.
گزارش خبرگزاری رسا حاکی است، حجت الاسلام هادی حسین خانی معاون تهذیب حوزه های علمیه نیزدر این مجمع در سخنان کوتاهی اظهار داشت: امیدواریم با فعالیت هایی که انجام می شود مطالبه جدی مقام معظم رهبری در باره فعالیت ها و مباحث قرآنی در حوزه های علمیه و جامعه محقق شود.
این گزارش حاکی است، مرتضی نجفی‌ قدسی مسؤول دارالقرآن علامه طباطبایی(ره) در این مراسم از ابراز رضایت مراجع تقلید از راه اندازی این دار القرآن خبر داد و تاکید کرد: برخی از مراجع تقلید از جمله حضرات آیات مکارم شیرازی، سبحانی و جوادی آملی از این دارالقرآن بازدید کرده اند و تاکید کرده اند که در این مکان باید فعالیت های قرآنی در خور شان نام علامه انجام شود و ما امیدواریم بتوانیم در این مسیر گام برداریم.
وی بیان داشت: در دارالقرآن علامه طباطبایی فعالیت های قرآنی در سه سطح برگزار می شود که در سطح نخست استفاده اساتید برجسته حوزه از محضر مراجع تقلید است که نخستین برنامه با حضور حضرت آیت الله سبحانی برگزار شد.
نجفی قدسی بیان داشت: یکی دیگر از برنامه های دارالقرآن علامه طباطبایی برگزاری کارگاه مهارت های تفسیری ویژه طلاب مرکز تخصصی تفسیر حوزه علمیه قم است که هر هفته چهارشنبه ها با حضور استاد قرائتی در محل دارالقرآن برگزار می شود.
مسؤول دارالقرآن علامه طباطبایی تشکیل مجمع طلاب حافظ قرآن را از دیگر برنامه های این دارالقرآن ذکر و تصریح کرد: در این نشست ها نیز از وجود اساتید برجسته در رشته های مختلف بهره خواهیم گرفت. /924/پ202/ج
ارسال نظرات